Inlägg från: Kakankaka |Visa alla inlägg
  • Kakankaka

Packhjälp

Hej!

Snart åker vi till Grekland för en veckas semester, det är jag, sambon och våran dotter på knappt två år.
    Då hon inte får ha någon bagagevikt så känns det som det blir mycket svårare att packa..
    Så nu behöver jag er hjälp, vad behöver man ha med sig? Hur mycket kläder behöver man ha med? Både till barn och till oss själva? Vi ska ha all inclusive och räknar med att dottern äter maten där så vi tar inte med någon mat till henne förutom välling..

Tacksam för alla tips och ideér! :)     

• Svar på tråden Packhjälp
  • Kakankaka
    Kodia skrev 2013-05-26 00:02:45 följande:
    Men ni packar ju hela familjens bagage tillsammans. Antagligen får ni ha 40 kg tillsammans, och det bör ni klara er på utan problem! Ta två resväskor, och packa i alla era kläder (sommarkläder och skor tar inte så stor plats) och då har ni även plats till leksaker till henne. Vi har rest charter många gånger, med ett eller två barn, och har nog aldrig kommit över 40 kg, tror jag... 

Vad skönt att höra, ha ni lagt blöjor och välling i väskorna? Ha hört att vissa lagt det i vagnen men känns lite osäkert..jag är verkligen sämst på att packa!
Svar på tråden Packhjälp