• Anonym (?)

Skolstart väska för sexåring, 500 kr för dyrt?

Skulle ni köpa en skolväska för era barn som ska börja i skolan för 500 kronor? Anser ni att det är lagom pris för en skolväska, för mycket eller för lite? 

• Svar på tråden Skolstart väska för sexåring, 500 kr för dyrt?
  • Queenie70

Nej det skulle jag inte göra.

• De5pojkarna

Väljer du själv! Om du vill bli av med en väska för 500 kr pågrund av att ditt barn glömt den på skolgården så någon snott den..  Så e de upp till dig..

• Anonym (?)
    Liam05Milton08 skrev 2013-05-24 23:58:00 följande:
    Väljer du själv! Om du vill bli av med en väska för 500 kr pågrund av att ditt barn glömt den på skolgården så någon snott den..  Så e de upp till dig..
    Haha det har du en poäng i. Det är faktiskt min sambo som säger att dottern får välja vilken väska hon vill, oavsett hur mycket den än kommer kosta. Jag tycker att det ska finnas en prisgräns, men det tycker inte han! 
  • Frontline

Du kan få 10 andra väskor för 500:- då gör det inget om den ena går sönder och den andra försvinner.

Som vuxen har man ju inte ens en rygga för den pengen som matsäcksväska...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Dixie

Ja, det skulle jag kunna betala, tror sonens fällräven väska kostade något sådant.

• SockerStinn

Det har jag gjort och den har hållit längre än 10 andra (Den första gick sönder efter 1 vecka och andra likaså) Eftersom hon går till skolan varje morgon 1,7 km ofta med packning (så som stövlar eller gympakläder) så blir det tungt och det BEHÖVS ett bröstspänne samt bra axelremmar så hon inte får ryggbesvär eller ont. 

Se till att öppningen är stor så gympapåsen eller annan stor packning lätt går i/ur om dragkedjan ska hålla. 6-åringar är inte så försiktiga utan drar hårdare om det tar emot. 

Jag har mao inte låtit mitt barn välja väska fritt. Eller alls. Men hon älskar den  

• Anonym (nej)

nej skulle jag inte. Har köpt bra men rätt billiga ryggsäckar på Clas Ohlsson till våra barn i alla år.

• Vinterankan

Det beror väl på hur mycket pengar man har. Jag skulle kunna göra det nu men jag hade ju inte gjort det om jag hade fått barn tidigare så att jag var student när barnet skulle börja skolan.

• Litet My

Men tanke på hur många barn gör med väskorna (sonens har blivit både trampade på, kastade,bortappade,  mm) skulle jag satsa på en billigare man smärtfritt kan byta ut.

Svar på tråden Skolstart väska för sexåring, 500 kr för dyrt?