• Mariiika

    EXTREMT svullen gomspena?

    Min sambo vaknade imorse och hade ont i gapet, så han frågade om jag kunde kolla i hans hals
    och herreminjesus, den här flärpen i halsen som dinglar i gapet har blivit 10 ggr större!!! ser sjukt äckligt ut, den ligger nästan på tungan och han känner den hela tiden
    Han har inte ont i halsen utan han har bara ont i bara den..
    Vad kan det vara?! 

  • Svar på tråden EXTREMT svullen gomspena?
  • Mariiika
    Mercedez skrev 2013-05-25 16:37:55 följande:
    Ring 1177
    Ringde dit, hon sa bara att hon inte alls visste vad det var och att han skulle äta mycket isglass. 
  • Mercedez
    Mariiika skrev 2013-05-25 16:46:09 följande:
    Ringde dit, hon sa bara att hon inte alls visste vad det var och att han skulle äta mycket isglass. 

    Ja då får du väl ringa läkare på måndag
  • Twinisar

    Jag har problem med min, kan i normalt tillstånd lägga den på tungspetsen om jag lite lätt rullar bak tungan, och ack om jag skulle ha ont i halsen.. Då ligger den självmant på tungan. Lagom bekvämt alla gånger

  • Mariiika

    Han har inte druckit någon alkohol
    Kanske en reaktion från elciggen som han smuttar på, läste lite om dem och det stod att man kan få irritation på slemhinnor mm
    Tycker bara den ser sjukt läskig och obehaglig ut. :P 

  • Mariiika
    Mammatilltretroll skrev 2013-05-25 22:35:04 följande:
    Halsfluss, annan infektion eller allergi?
    Det är ju det att han inte har ont i halsen, utan bara i gomspenan
    Som jag sa så kanske det är elciggen som han röker som han får en allergisk reaktion av, vi får vänta och se ifall svullnaden avtar
    svullnaden har gått ner lite iaf, men den är fortfarande gigantisk. 
  • Strandängen

    Så fick jag. Var en infektion/inflammation i gomspenen (heter den så?). Fick penicillin, går inte bort av sig själv enligt läkaren.

  • Nyfikna72

    Så får jag när jag har halsfluss........extremt irriterande när den blir sådär stor.......säkert tio tillfällen vid det här laget och jag har börjat snåla in på kurernas längd så man alltid har penicillin hemma. Då kan man komma igång direkt man känner att det är på G

Svar på tråden EXTREMT svullen gomspena?