• Echo

Syskonvagn eller inte?

Köp en syskonvagn som funkar som enkelvagn också. Ja, det blir dyrt- men  det är så värt det! Att ha syskonvagn till förskolan och gå därifrån med samma vagn som smidig enkelvagn redo för bussturer, affärer och promenader!

Tycker alltid lite synd om de där föräldrarna som drar runt en jättevagn med en pyttebebis bara för att de behövt syskonvagnen på morgonen... 

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Echo
    fluu skrev 2013-05-25 22:47:43 följande:
    Fast vi har tänkt behålla en enkelvagn också så är det vara till dagis kan man nog ta den. Bor 300 meter från dagis.
    Vi sålde enkelvagnen och hade bara en vagn. Skönt att slippa ha så många vagnar stående, men det beror ju på hur mycket plats man har.
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Echo
    fluu skrev 2013-05-25 23:11:39 följande:
    Vi har knappt plats alls. Shoppingvagnen ligger jämt i bilen och hemmavagnen står i ett överfullt cykelförråd där en syskonvagn inte får plats.
    Ska vi ha en syskonvagn får vi nog ha den i källarförrådet.
    Varför skulle en syskonvagn inte få plats? Vår tar inte upp mer plats än en enkelvagn gör.
  • Echo
    älskarlivet81 skrev 2013-05-25 23:16:02 följande:
    Fast det beror väl på hur länge man tänkt använda syskonvagnen? Vi kommer ha användning av vår enkelvagn bra mycket längre än syskonvagnen så vi såg ingen anledning till att sälja enkelvagnen. Den är bra att ha när jag bara ha lilltjejen med eller vi går till förskolan etc.. När både jag och min man är med har vi inte heller syskonvagnen utan antingen bara enkelvagnen eller så har vi även med sulkyn.
    Vi använder vår vagn som enkelvagn också, så det är inget problem. Nu använder vi mest sulky, så nu behöver vi sällan en större vagn alls.

Det var faktiskt en av de största anledningarna till att vi valde den vagn vi valde, att den funkar utmärkt som enkelvagn. Vi behövde helt enkelt inte kompromissa på någon funktion och vi slapp ha två vagnar. Vi har en babyjogger city select. Skulle jag välja idag skulle jag eventuellt välja en donkey, men vi har varit väldigt nöjda med vagnen vi har. Men en vagn som inte skulle gå att använda som en fullt funktionell enkelvagn skulle vi inte välja, vi har helt enkelt inte plats för en vagn till. 
  • Echo
    älskarlivet81 skrev 2013-05-25 23:22:04 följande:
    Vi har tre vagnar och det funkar utmärkt :) Syskonvagnen är den som tillkom senast, vi köpte den när lillasyster var 2,5 månad ungefär och vi då insåg att vi behövde en syskonvagn när jag är iväg en heldag med båda barnen.
    Har man plats kan man såklart ha hur många vagnar som helst . Vi valde istället en vagn som uppfyllde alla våra vagnsbehov. Sedan har vi visserligen även en sulky och en paraplyvagn. Sulkyn för att ha en vagn som vi inte behöver vara rädd om. Paraplyvagnen har inte varit ur förrådet sedan lillasyster kom, babyjoggern är så smidig att fälla ihop så behovet av en shoppingvagn är nu i princip noll. Men när vi sålt syskonvagnen så lär den komma fram igen (men det är ett tag tills dess).
Svar på tråden Syskonvagn eller inte?