• jonnysbrud

Var ligger nöjesfältet?

För ca 8år sedan besökte jag och maken ett mindre nöjesfält i en mindre stad med hans föräldrar.
    Jag kommer ihåg att det fanns en bergodalbana, radiobilar, en vatten bergodalbana, "kaffekoppar" osv...
    Detta nöjesfält låg ost alt sydost i Sverige och inte allt för långt bort från havet...
    Åkbanden kostade på den tiden 80:-

Någon som vet vilket nöjesfält jag letar efter?!?  Och vet om det fortfarande är igång?!? 

• Svar på tråden Var ligger nöjesfältet?
  • Cornellia

Furuvik utanför Gävle? (är dock inte säker på om dom haft vattenbergodalbana)

• jonnysbrud

Tack för gissningen Cornellia. Tyvärr ligger det alldeles för långt upp dessvärre... :/ Detta ligger någonstans mellan Stockholm och Kalmar... Men var exakt där emellan det vet jag inte... :/

• Tonårsmamman1
    lilljohansson skrev 2013-05-26 16:44:42 följande:
    kan det vara Tosselilla sommarland i Tomelilla?
    Ligger inte mellan Kalmar och Stockholm.
  • lilljohansson
    Tonårsmamman1 skrev 2013-05-26 16:46:03 följande:
    men förlåt så jävla mycket då, jag kom bara  med förslag på nöjesfält.. men lika bra man lämnar tråden för här finns ju bara surisar!
  • lilljohansson
    Tonårsmamman1 skrev 2013-05-26 16:46:03 följande:
    kom med förslag själv istället för o klanka på andra!
  • jonnysbrud

Tack Lilljohansson för gissningen, trodde också det var den först när jag googlade... Men det var det tyvärr inte... :(

Fjällan Nej jag tror inte det var någon mobilt nöjesfält, bergodalbanan var så stor nämligen så den var nog väldigt svår att flytta i såfall...

L i n n Tack för gissningen, men det var tyvärr inte barnens gård heller... :(

Det låg en campingplats någon kilometer bort, ska se om jag ev hittar den. Så kan jag få en liten vägledning på var nöjesfältet var.    

• Nyfikna72

Herregud, det finns ju jättestora mobila nöjesfält så det kan ju lika gärna ha varit nåt sånt

• jonnysbrud

Absolut det KAN ha vart, men jag är rätt säker på att det inte var det då allt detta var i ett inhängnat område med stora skyltar utanför.

Svar på tråden Var ligger nöjesfältet?