Inlägg från: taquine |Visa alla inlägg
  • taquine

Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]

Snedbena eller snedlugg är väl helt ok på en vuxen men personligen tycker jag råttsvansar enbart passar på barn. Finns ju hästsvans, fläta eller knut istället.  Herregud hade nog skrattat om mina vänner eller jag själv skulle gå med två små tofsar (vi är 40+)

my way or the highway
  • taquine

Jo tycker det verkligen finns barnslig look, vuxna kvinnor som till tofsarna har rosetter och strassdiadem tex. Ingen person som skulle inge mig förtroende faktiskt , upplevt den människan som hon vill stanna kvar i barndomen och som infantil.

my way or the highway
  • taquine
    Sölve skrev 2013-05-27 16:04:12 följande:
    Fast då kanske du ska jobba med att försöka se förbi dina fördomar. Det är ju hos dig problemet ligger.

Tja jag vet inte, ett litet tankeexpriment, 2 kvinnor söker samma jobb de har både likvärdiga meriter , den ena kommer med 2 råttsvansar den andra med en inbakad fläta alt. snygg knut vem tror du ger det mest förtroendegivande intrycket?  Vad är det som sägs , att en person du aldrig träffat innan så gör du intrycket genom ditt utseende på några sekunder.
  • taquine
    Sölve skrev 2013-05-27 16:25:04 följande:
    Rättfärdigar det fördomar då menar du?

Fördomar o fördomar, det är så det ser ut i dagens samhälle, du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck (tyvärr) 
    my way or the highway
Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]