• Retro

Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]

Jag undrar om en vuxen kvinna kan ha följande frisyr till vardags:

- Snedbena  
    - Snedlugg
    - Lågt sittande pippilotter/råttsvansar

Jag tycker att mittbena och högt sittande pippilotter/råttsvansar enbart passar på barn men när det gäller ovanstående frisyr är jag inte lika säker om det passar på vuxna eller ej. Vad tycker du?

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]
  • SpanskaFlugan
    Sölve skrev 2013-05-26 15:37:32 följande:
    Intressant att frisyren eller stilen skulle spegla en persons personliga mognad.  Hur är man när man växt upp förresten?  

Mnja, jag skrev "känns", inte att det är en absolut sanning. Men frisyren speglar en hel del av personligheten. Tänk bara Anders Borgs hästsvans. Det var rätt mycket kommentarer runt den när han först blev finansminister. Nu är vi vana vid den men utomlands nämns den ofta fortfarande. Och ponera om Margreth Thatcher haft två flätor eller tofsar istället för sin permanentade hjälm, intrycket hade blivit ett helt annat...
  • Scarlett

Jag kan dessutom tänka mig att kombinera tofsarna med vippig hängselklänning så jag är nog rätt barnslig. :)

• Sölve
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-26 15:41:28 följande:

Mnja, jag skrev "känns", inte att det är en absolut sanning. Men frisyren speglar en hel del av personligheten. Tänk bara Anders Borgs hästsvans. Det var rätt mycket kommentarer runt den när han först blev finansminister. Nu är vi vana vid den men utomlands nämns den ofta fortfarande. Och ponera om Margreth Thatcher haft två flätor eller tofsar istället för sin permanentade hjälm, intrycket hade blivit ett helt annat...
    Ja, visst, intrycket och förväntningar osv. 
    Men jag gillar när folk gör tvärtemot vad som är "accepterat". Folk måste lära sig att inte döma efter utsidan.  
  • SpanskaFlugan
    Sölve skrev 2013-05-26 15:43:06 följande:
    Ja, visst, intrycket och förväntningar osv.  Men jag gillar när folk gör tvärtemot vad som är "accepterat". Folk måste lära sig att inte döma efter utsidan.  

Det vore trevligt om vi inte dömde folk utifrån ytan men jag tror det är svårt att åstadkomma. 60-70% av kommunikationen är kroppsspråk till att börja med. Dessutom är det naturligt för oss att döma någons yttre för att avgöra om personen är ett hot eller inte.
  • LillGris
    SpanskaFlugan skrev 2013-05-26 15:35:27 följande:
    Jag antar att du menar just sidbena och sidlugg i samband med flätor och inte bara sidbena (vilket ju var och varannan människa har)? Jag har faktiskt svårt för vuxna som har två flätor eller tofsar i håret. Det är en barnfrisyr tycker jag, och är på tok för gullig på en vuxen kvinna med vanlig klädstil. Det känns som de inte vill växa upp riktigt. Om man tycker håret ska vara uppsatt är det ju bara att göra en tofs eller en fläta, varför två och se ut som om du är statist i "Barna i Bullerbyn"?

Jag kan inte göra en fläta på mig själv :( så det blir två om jag nu ska ha det, men det har jag typ bara om jag har nytvättat hår och inte orkar föna innan jag går ut :p
  • dessan59

jag brukar ha flätor, eller hästsvans. jag har mycket hår och väldigt tjockt så nu när det är varmt så måste jag sätta upp det. Räknas jag som barnslig....nä

• MrsHughes

Jag tycker att det ser märkligt ut för en vuxen kvinna att gå runt med två tofsar. Jag funderar på varför hon vill ha en barnfrisyr och vad det är hon vill signalera med sitt frisyrval.

• Lena

Har personen långt hår reflekterar jag inte över det men går inte håret längre än till axlarna undrar jag lite.

• Karlstadtös

Jag har långt hår och jag har två tofsar ibland. Likaväl som jag kan ha utsläppt, fläta, hästvans, knut, hårspännen, etc.

• Sölve
    MrsHughes skrev 2013-05-26 19:35:34 följande:
    Jag tycker att det ser märkligt ut för en vuxen kvinna att gå runt med två tofsar. Jag funderar på varför hon vill ha en barnfrisyr och vad det är hon vill signalera med sitt frisyrval.
    Well, alla använder inte sitt hår för att signalera något speciellt.
    Jag t ex flätar mitt hår för att det är bekvämt, eller sätter upp två höga tofsar som jag gör bollar av vid sidan för att slippa svettas ihjäl.

Svar på tråden Pippilotter/råttsvansar på vuxen? [LÄS TS]