• yoshimi

Uppsägning innan tjänsten har börjat?

Jag är snart färdigutbildad lärare och söker jobb som en liten gnu.
    Har varit på intervju på ett jobb som kändes bra,
    men har sökt 35-40 olika tjänster så det kan ju hända att
    det blir betydligt fler intervjuer.

I kommunen jag bor i är lärarlönerna lägre än i kranskommunerna och jag hoppas
    på att få jobb där istället.

Men, får jag erbjudande om ett jobb i min kommun och tackar ja
    och sen kommer det upp ett jobb i en kranskommunerna och jag blir erbjuden det med vad gör jag då?
    Jag kommer ju inte att hinna börja jobba för tjänsterna börjar ju först i augusti.

• Svar på tråden Uppsägning innan tjänsten har börjat?
  • Hannah76

Säger upp dig? Du kan ju förhandla om provanställning och uppsägningstid innan du skriver på?

• Solrosens

I dagens Sverige kan du ju till en början bara drömma om fast jobb så där på direkten. Du måste kämpa för den med blod svett och tårar och ändå kan arbetsgivarna kasta ut dig som om du vore mindre värd en en smutsig trasa!

• yoshimi
    Solrosens skrev 2013-05-26 18:44:28 följande:
    I dagens Sverige kan du ju till en början bara drömma om fast jobb så där på direkten. Du måste kämpa för den med blod svett och tårar och ändå kan arbetsgivarna kasta ut dig som om du vore mindre värd en en smutsig trasa!
    Nja, detta är en tjänst som blir fast efter tre månaders provanställning.
  • Lilje

Har du räknat in reskostnader i lönen också, så du vet att längre restid är lönt?

• yoshimi
    Lilje skrev 2013-05-26 18:50:32 följande:
    Har du räknat in reskostnader i lönen också, så du vet att längre restid är lönt?
    Är ungefär lika långt från där jag bor nu, men vi har planer på att flytta till en av kranskommunerna så i det läget blir det närmare.

Det skiljer mellan 2-3000 i månaden ungefär.
  • Mimmi85