• Guldlockis

Alvedon och Pronaxen

Läser på nätet men blir galen, står olika överallt. 
    Har tandvärk och äter alvedon idag. Kom på att jag har pronaxen i väskan.

Kan jag nu ta en pronaxen fast jag har alvedon i kroppen?

Tacksam för hjälp! 

• Svar på tråden Alvedon och Pronaxen
  • Gryntroll

Nä nu skrev jag fel... två ggr om dagen skulle jag lägga till en Pronaxen/Naproxen till Alvedonen, dvs varannan gång end Alvedon och vsrannan kombination (de sa att anledningen var att Alvedon håller i sig i 6 h medan den andra verkar i 12 h)

• Maria 380
    AMK skrev 2013-05-26 22:41:17 följande:
    Fass.se är en väldigt bra källa. De tio läkare som skrivit ut pronaxen OCH alvedon för att tas TILLSAMMANS borde ha blivit av med sina legitimationer för som läkare VET man att man INTE ska blanda dessa två.

Och var i fass hittar du denna information?
  • Scrubs81
    Fass.se är en väldigt bra källa. De tio läkare som skrivit ut pronaxen OCH alvedon för att tas TILLSAMMANS borde ha blivit av med sina legitimationer för som läkare VET man att man INTE ska blanda dessa två.
    Då tar du och kopierar den texten i Fass där det står att det inte går att kombinera Paracetamol och Naproxen (interkationer kan du ju kolla under tex...)
  • AMK

Att ta varannan gång är inte att kombinera/blanda. Vilket jag skrev till ts var ok.

• Scrubs81
    AMK skrev 2013-05-26 22:51:40 följande:
    Att ta varannan gång är inte att kombinera/blanda. Vilket jag skrev till ts var ok.

Och vad grundar du på att man inte kan ta det samtidigt för att förstära effekten? Kan man inte ta några andra värktabletter ihop med Alevdon?
  • minerva123

Eh?? Nu får du förklara vad du menar! Man kan absolut ta Pronaxen (=naproxen) samtidigt. Varför skulle man inte kunna det? Pronaxen är NSAID och Alvedon är paracetamol och funkar utmärkt att blanda. Pronaxen + Alvedon är på många ställen standardbehandlingen mot smärta efter snitt, tog det själv i ett antal dagar för bara några månader sedan.
  • Scrubs81
    minerva123 skrev 2013-05-27 17:33:41 följande:

Eh?? Nu får du förklara vad du menar! Man kan absolut ta Pronaxen (=naproxen) samtidigt. Varför skulle man inte kunna det? Pronaxen är NSAID och Alvedon är paracetamol och funkar utmärkt att blanda. Pronaxen + Alvedon är på många ställen standardbehandlingen mot smärta efter snitt, tog det själv i ett antal dagar för bara några månader sedan.

AMK finns inte bland oss längre bla pga sina dåligt underbygga uttalanden. Man lägger lätt ihop 1+1 då och så går man och tar sig ett glas Juice....
  • minerva123
    Scrubs81 skrev 2013-05-27 17:49:03 följande:
    AMK finns inte bland oss längre bla pga sina dåligt underbygga uttalanden. Man lägger lätt ihop 1+1 då och så går man och tar sig ett glas Juice....

AMK följde kanske sin egen rekommendation, läste Fass och drog sig genast tillbaka...
Svar på tråden Alvedon och Pronaxen