• FemmeM

När kommer värkarna?? Vattenavgång

Nu vill jag ha lite pepp. När kom era värkar igång efter vattenavgång?
    Mitt vatten har gått, 4e barnet och tro det eller ej, 3e vattenavgången men... det kommer inga värkar!?

Med första gick vattnet först runt 16-tiden sen kom värkarna efter 3-4 timmar. 12 timmar senare föds min första son.
    Med andra gick vattnet efter en natt med förvärkar och då kom förlossningsvärkarna igång direkt vid vattenavgången.
    Med 3an fick de ta vattnet på förlossningen och då kom krystvärkarna nästan direkt.
    Så, känns ju som vattnet har en igångsättande egenskap men nu...
    Vattnet gick kvart i 11 i förmiddags och jag får lite sammandragningar, en del gör ont, andra inte. Fick åka hem från förlossningen och nu en dryg väntan.

Så, hur lång tid tog det för er som det kanske tog ett tag för, innan värkarna kom igång?
    Veeeet att de kanske aldrig kommer igång och jag får vänta 48 timmar på igångsättning men fördriv min tid vettja! Och jag hoppas verkligen jag kommer igång själv så jag slipper det fördömda droppet ;) 

• Svar på tråden När kommer värkarna?? Vattenavgång
  • FemmeM
    Tirem skrev 2013-05-26 20:09:01 följande:
    47 timmar
    Kom du igång själv då eller fick du droppet?
  • Tirem

Kom igång själv som tur var... Dock avtog värkarna efter 7 timmar så de fick ge mig värkstimulerande då!

• Flickan och kråkan

Spännande ! Mina två förlossningar började också med vattenavgång men värkarbetet kom igång direkt. Väntar trean inom närmsta veckorna och funderar på om det ska starta på samma sätt igen......låter ju lovande med tanke på dig. Ligger busfröet kvar med huvudet nedåt ?

• Chaplin89

Jag fick dropp efter 48 timmar eftersom jag inte ens fick en enda sammandragning eller värk... Trots dropp och helt utplånad och öppen tapp tog det 5 timmar innan han kom :)

• babytjejen

mitt vatten gick på en tisdag, på onsdag förmiddag satte dom
    igång mig. hade dock lite feber på tisdagen så kanske var därför
    dom ville sätta igång mig så fort...  

• johannawe

Vattenavgång 11:30, etablerat värkarbete 21, sen kom bebis ut 22 dagen efter.

• LitenBlomma

Mitt vatten gick kl 06 med 4:e barnet. Värkarna startade vid frukosten på förlossningen kl 9.45, åkte in för koll. Öppen 6 cm 10.25, född 10.37.

• FemmeM
    Flickan och kråkan skrev 2013-05-26 20:15:50 följande:
    Spännande ! Mina två förlossningar började också med vattenavgång men värkarbetet kom igång direkt. Väntar trean inom närmsta veckorna och funderar på om det ska starta på samma sätt igen......låter ju lovande med tanke på dig. Ligger busfröet kvar med huvudet nedåt ?
    Hehe, ja min 3a var ju lurig med vattnet så man vet aldrig men det verkar som att en del har lättare att få vattenavgång. Lite tunnare hinnor kanske? Har ju fått en del hinnsvepningar med denna och de två sista sa de tom att det kanske blir vattenavgång för hinnorna buktade så pass. Dvs det fanns vatten mellan huvudet och utgången så att säga och då är det lätt att de går sönder.

Och ja, hon har nu varit duktig och hållt sig med huvudet ner de sista veckorna men inte riktigt fixerad men nu verkar det ju lugnt. vattnet sipprade tom med mindre än med de 2 första och de var ju rejält fixerade och kommer det knappt något alls längre men det kanske tagit slut..? Läskigt det här, tycker jag. 
  • johannawe

Ts: glömde skriva lycka till :) snart är bebis ute!

Svar på tråden När kommer värkarna?? Vattenavgång