Inlägg från: madelenee |Visa alla inlägg
  • madelenee

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

37+0 idag, nu är det bara för bebis att komma :). Fast tror på övertid, då det är första barnet. Men så otroligt spännande med bara 20 dagar kvar till BF :)

• madelenee
    Stora My skrev 2013-08-21 14:14:26 följande:

Jag tror inte det är dags tidigare för mig (2 v kvar nu) så skulle det dra igång denna vecka eller nästa vecka skulle jag bli chockad. Har börjat packa BB väskan och tvättar en bebisfilt som ska med just nu.

Vad packar du med i väskan? Har du några tips? Vad ska man ta med för kläder till bebisen? Tänkte när man åker hem och så? Nån som har några förslag?

Jag tänkte också börja packa lite smått snart, 13 dagar kvar :).
  • madelenee
    Stora My skrev 2013-08-21 15:46:32 följande:

Jag har med en åka-hem-stass, som består av en nyinköpt body, en mössa, byxa och strumpor. Packade med en heldress också ifall jag vill byta på BB. En mysfilt att ha i "baljan" med Barbapapa och en i fleece att bädda om i babyskyddet när vi åker hem. Tänkte att där kan bebisen ha deras kläder. Här måste man ha med egna blöjor och tvättlappar så det har jag packat ner. Har kvar packa ner kläder och hygien till mig, nån tidning, snacks, kamera och inte glömma bort mobilladdaren.

Tack för tipsen! :). Tror jag ska börja packa lite smått imorrn. Ska bara leta fram en lagom väska :)
  • madelenee

7 dagar kvar till BF idag, en ynka vecka ????. Fast räknar med övertid, då jag inte känt nått alls på typ hela graviditeten. Tror inte ens jag vet hur en sammandragning känns knappt ????

• madelenee
    Sara H skrev 2013-08-27 12:58:03 följande:
    Spännande Madelenee! Då lär du verkligen känna när det är dags! smile1.gif

Carla: Jobbigt att tappa humöret så där! Framför allt när man får dåligt samvete också. Jag är än så länge rätt jämn i humöret, dock känner jag mig konstant puckad eftersom jag glömmer saker hela tiden! Tappar bort ord, namn, kastar om meningar osv...
    Ja, jag lär göra det :)
  • madelenee

Har idag haft som kraftig mensvärk till och från, sen jag vaknade. Och samtidigt haft ett starkt tryck neråt. Är i v. 39+0 idag och har inte känt en enda förvärk eller sammandragning innan, så tänkte att det kanske var såhär förvärkar känns.

Men nu känns det som att det gör ondare och ondare, orkar t.ex inte skriva här under tiden en "värk" håller på. Och i början orkade jag va uppe och gå m.m. Har försökt klocka dom lite och de kommer med ca. 3-4 minuters mellanrum och håller i sig i ca 1 minut. Det är det som gör mig lite nervös, att de kommer ganska tätt liksom. Vi har 10 mil och drygt 1 timme ner till förlossningen och min BM har rekommenderat att åka när det är 10 minuter mellan värkarna.

Har tagit 2 Alvedon nu, för att se om det släpper lite. För i så fall ska det tydligen va förvärkar bara?
    Men vad tror ni? Kan det va värkar, så man ska ringa ner till förlossningen, eller är det bara vanliga förvärkar?
    Känner mig som en nojig förstföderska, haha.

• madelenee

Idag 15.34 fick vi våran lilla Julia i v 39+1. Stor tjej, 3840g och 51 cm. Vi kunde inte vara mer lyckliga jämt nu :)

• madelenee
    Sara H skrev 2013-08-29 22:33:21 följande:

Madelenee, jag undrar bara: Hur pass långt in i värkarbetet åkte ni hemifrån med tanke på avståndet? Och hur gick resan?

Först hade jag ju värkar med 3-4 minuters mellanrum, men sen avtog de lite, så de kom med 5-7 minuters mellanrum. Värkarna började vid 13 och vid 20 ringde vi förlossningen och frågade och de tyckte vi skulle komma ner på koll då. Så åkte ner då. Men hade inte behövt oroa mig för avståndet, för förlossningen drog ut på tiden ändå :).
  • madelenee
    oldy skrev 2013-10-04 13:16:17 följande:

Har hämtat ut medicin åt både mig & Stina nu mot svamp, hoppas det hjälper snabbt! Fasar inför varje amning för det gör så ont..

Vad har ni fått för medicin? Har också fått svamp och har haft ont, så jag gråter när jag ammar. Men BVC säger bara vichy-vatten, fast det inte blivit bättre på snart 3 veckor nu :(. Vill snart inte amma mer, för att det gör så ont.

Hoppas det blir bättre för er! :)
  • madelenee
    oldy skrev 2013-10-05 09:56:06 följande:
    Stina fick mycostatin & jag daktar.

BVC sa också till mig att köra med vichyvatten innan, men amningsmottagningen sa att man alltid ska behandla båda.

Sen inga amningsinlägg, lufta tuttarna ofta osv.
    Okej. Jag hittar ingen amningsmottagning i Värmland som jag kan vända mig till, så har bara bvc att vända mig till.

Frågade om det inte fanns annat än vichyvatten, men de säger bara att det är det man ska använda, så är det på recept så lär jag få fortsätta med vichyvatten :(.

Hoppas att det vänder och blir bättre för er nu :)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?