99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
37+0 idag, nu är det bara för bebis att komma :). Fast tror på övertid, då det är första barnet. Men så otroligt spännande med bara 20 dagar kvar till BF :)
37+0 idag, nu är det bara för bebis att komma :). Fast tror på övertid, då det är första barnet. Men så otroligt spännande med bara 20 dagar kvar till BF :)
Jag tror inte det är dags tidigare för mig (2 v kvar nu) så skulle det dra igång denna vecka eller nästa vecka skulle jag bli chockad. Har börjat packa BB väskan och tvättar en bebisfilt som ska med just nu.
Jag har med en åka-hem-stass, som består av en nyinköpt body, en mössa, byxa och strumpor. Packade med en heldress också ifall jag vill byta på BB. En mysfilt att ha i "baljan" med Barbapapa och en i fleece att bädda om i babyskyddet när vi åker hem. Tänkte att där kan bebisen ha deras kläder. Här måste man ha med egna blöjor och tvättlappar så det har jag packat ner. Har kvar packa ner kläder och hygien till mig, nån tidning, snacks, kamera och inte glömma bort mobilladdaren.
7 dagar kvar till BF idag, en ynka vecka ????. Fast räknar med övertid, då jag inte känt nått alls på typ hela graviditeten. Tror inte ens jag vet hur en sammandragning känns knappt ????
Har idag haft som kraftig mensvärk till och från, sen jag vaknade. Och samtidigt haft ett starkt tryck neråt. Är i v. 39+0 idag och har inte känt en enda förvärk eller sammandragning innan, så tänkte att det kanske var såhär förvärkar känns.
Men nu känns det som att det gör ondare och ondare, orkar t.ex inte skriva här under tiden en "värk" håller på. Och i början orkade jag va uppe och gå m.m. Har försökt klocka dom lite och de kommer med ca. 3-4 minuters mellanrum och håller i sig i ca 1 minut. Det är det som gör mig lite nervös, att de kommer ganska tätt liksom. Vi har 10 mil och drygt 1 timme ner till förlossningen och min BM har rekommenderat att åka när det är 10 minuter mellan värkarna.
Har tagit 2 Alvedon nu, för att se om det släpper lite. För i så fall ska det tydligen va förvärkar bara?
Men vad tror ni? Kan det va värkar, så man ska ringa ner till förlossningen, eller är det bara vanliga förvärkar?
Känner mig som en nojig förstföderska, haha.
Idag 15.34 fick vi våran lilla Julia i v 39+1. Stor tjej, 3840g och 51 cm. Vi kunde inte vara mer lyckliga jämt nu :)
Madelenee, jag undrar bara: Hur pass långt in i värkarbetet åkte ni hemifrån med tanke på avståndet? Och hur gick resan?
Har hämtat ut medicin åt både mig & Stina nu mot svamp, hoppas det hjälper snabbt! Fasar inför varje amning för det gör så ont..