• ExitSong

Pojknamnet Pax?

Väntar tvillingar och har fastnat för namnet Pax (betyder "Fred" på latin) sedan jag såg "Mot alla odds" där en deltagare kallades det. Vi har sedan tidigare en son som heter Tyr (ironiskt nog efter krigsguden, hehe)....

Svärmor avskydde namnet Pax och jag är rätt nyfiken på vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-27 13:34
    När jag ändå är inne på namn med x i: Vad tycker ni om Fox?

• Svar på tråden Pojknamnet Pax?
  • litengunnarolle

Pax tycker jag var fint :) Skulle dock aldrig ha tänkt det som ett barnnamn, snarare som ett hundnamn. Men nu när jag tänker på det skulle det inte vara så tokigt!

• Yas

Kan ju förlänga det till Paxton och använda Pax som smeknamn? 

• LängtansBlåaBlomma
    Idelia skrev 2013-05-28 11:00:35 följande:
    Tycker Pax är tufft! Min son heter Tex :)
    Tex = till exempel
  • Idelia
    Idelia skrev 2013-06-02 10:48:48 följande:
    Till exempel
    Mobilbugg. Jag skrev att till exempel = t. ex. är ju en förkortning som enbart används i text och inte när man pratar ;)
  • sär skriven

Är inte det lite taskigt..?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • hum

Jag tycker att Pax var fint, kan dock hålla med om att det han ge oönskade assosiationer. Att förlänga det som till exempel Paxton som någon nämde är klockrent enligt mig om du gilla Pax oxh vill ha ett namn med "x" i. Men varför inte något annat namn med "x" i som är lite längre, det behöver väl inte vara bara tre bokstäver.
    Några Namn som jag tycker är fina:

Maxwell
    Xzibit
    Wilex
    Lex
    Alix
    Axton
    Atlex
    Jax
    Texas
    Taxus
    Lexus
    Kaz (slängde in denna också)  

• ExitSong
    BusJohanna skrev 2013-06-03 19:10:25 följande:
    Varför inte Pax? Coolt ju!
    Tack :)
  • LunaLunatic

Lux?   

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LängtansBlåaBlomma
    hum skrev 2013-06-03 19:08:04 följande:
    Jag tycker att Pax var fint, kan dock hålla med om att det han ge oönskade assosiationer. Att förlänga det som till exempel Paxton som någon nämde är klockrent enligt mig om du gilla Pax oxh vill ha ett namn med "x" i. Men varför inte något annat namn med "x" i som är lite längre, det behöver väl inte vara bara tre bokstäver.

Maxwell
    Xzibit
    Wilex
    Lex
    Alix
    Axton
    Atlex
    Jax
    Texas
    Taxus
    Lexus
    Xzibit? :) Aldrig hört på ett barn, känns lite för extremt.
  • scaras

Pax är väl ett skomärke för barn.. Har för mig dottern har skor som heter Pax iaf, kanske blir fel på dagis om hans namn står på vartovartannat par skor.. hehe.. 

Säger som fler, satsa på Paxton isf..

• ExitSong
    hum skrev 2013-06-03 19:08:04 följande:

Maxwell
    Xzibit
    Wilex
    Lex
    Alix
    Axton
    Atlex
    Jax
    Texas
    Taxus
    Lexus
    Nja, det är väl inte själva x-et vi vill åt, tyckte bara det var ett coolt namn när vi såg det i "Mot alla odds" på tv. Wilex får mig att tänka på disktrasor, hihi. Alla har olika associationer till olika namn.
Svar på tråden Pojknamnet Pax?