Här samlas de som vill prata om Skilda världar! Någon mer som nyligen sett serien igen?
Jag älskar skilda världar. 
När jag var liten såg jag serien mest på sommar repsriser och sen började jag följa den på riktigt vid tidiga 2000 talet då jag var i tidiga tonårern.
Till favoriterna hörde sjävklart Nora som jag tyckte var så cool och rolig. Jag gillade även Tom ( trots han var så otrologt elak ibland). Och Rebecka förstås. Hon är ju bäst av båda skådisarna
Sedan när serien kom ut på dvd blev jag överlycklig för då kunde se hela serien och hänga med från början. Jag hade missat en massa avsnitt så det kändes kul att få lite sammanhang. Jag skaffade därför alla boxarna och började se om allting.
Nu när jag har sett alla säsongen tycker jag faktiskt lika bra om båda generationerna. Alltså både säsong 1-3 och 4-6 har sin egna charm.
Genom säsong 1-3 kom Anna, Lasse , Stina, Lucas och Alex som "nya" favortier. Synd att de sen inte var med senare i serien.
När det gäller Daniel har jag aldrig tyckt om honom. Jag har alltid tyckt att han är så bråkig och högfärg. Mikael är likadan. De gnäller så mycket liksom.
Sedan var det några som var otroligt tråkiga som Sandra, Sofie , Karin, Alice, Jennifer och Lille-mor. :/ Tyckte ibland att serien kunde klara sig utan dem faktiskt eller bara ha dem som bakgrunds karaktärer.