• Anonym (Ego)

Har svårt för bonusbarnen!

Jag har försökt, kämpat och övat mitt tålamod i snart två år..
    Men, jag kan inte för allt i världen ta till mig särbons barn (dvs bonusbarnen)
    Jag upplever dom bortskämda, högljudda, krävande och tillvaron tillsammans med dom kan vara ganska kaotisk beroende på olika diagnoser/problematik!
    Jag är kanske inte mogen att vara mamma (styvmamma) speciellt inte med det speciella behov dom har. Vad gör man, ska jag ge upp kärleken eller hur kan man hitta en lösning!

• Svar på tråden Har svårt för bonusbarnen!
  • ica
    Anonym (mini) skrev 2013-05-28 18:01:07 följande:

Japp och sen är det ju alltid smidigt att skylla på bonusmamman. Helst om hon inte följer "normen" och vägrar leka den goda modern till styvbarnen
    Ja, den elaka styvmodern lever än i fablernas värld.
  • Anonym (Ego)

Ni har rätt i det ni skriver och jag tänker inte flytta dit! Han har inte ställt nåt ultimatum men vi (läs: han) återkommer gång på gång till det där att vi borde bo ihop. Jag tror inte att han förstår hur det skulle vara och att det inte skulle fungera, han lever nog i en drömvärldoch har en ilusion om hur det skulle vara.

• ica
    Anonym (Ego) skrev 2013-05-29 16:35:18 följande:
    Ni har rätt i det ni skriver och jag tänker inte flytta dit! Han har inte ställt nåt ultimatum men vi (läs: han) återkommer gång på gång till det där att vi borde bo ihop. Jag tror inte att han förstår hur det skulle vara och att det inte skulle fungera, han lever nog i en drömvärldoch har en ilusion om hur det skulle vara.
    Ja, han och biomamman måste styra upp tillvaron med barnen innan du ska flytta dit. Tills han har koll på sina barn skulle jag hållt mig undan i din sits.
  • Ess
    Jag tycker du ska va rak mot honom, och ev ge honom chansen att gå vidare om han verkligen vill ha en familj.
    Så jag tycker du ska säga som det är, att du inte gillar hans barn och aldrig kommer att ens överväga ett samboskap med honom så länge de bor hemma.
    Det är lite taskigt att gå och hålla honom på halster, när du redan nu vet att du inte vill flytta ihop. 
  • Anonym (amen)
    Ess skrev 2013-05-29 19:23:54 följande:
    Jag tycker du ska va rak mot honom, och ev ge honom chansen att gå vidare om han verkligen vill ha en familj.

Så jag tycker du ska säga som det är, att du inte gillar hans barn och aldrig kommer att ens överväga ett samboskap med honom så länge de bor hemma.

Det är lite taskigt att gå och hålla honom på halster, när du redan nu vet att du inte vill flytta ihop. 

Ja, så kan det mkt väl vara, du låter hnm tro att ni ska bli familj. Han har en fantasi om hur familj ska se ut men du delar inte samma? Dags diskutera vad familj innebär?
  • äppelskrutt01
    Ess skrev 2013-05-28 15:12:53 följande:
    Tyvärr så är det inte barnen som påminner om det tidigare förhållandet, utan kvinnan som gör precis allt för att ställa till svårigheter, som genom de nämnda barnen har ett visst inflytande i familjen.
    Ex har ju alla, men den som har ett ex som gör sig påmind hela tiden, innebär problem kort och gott. 
    På dig låter det som att exen som ens partner har barn med ALLTID innebär problem?

Den erfarenheten har inte jag. Tvärtom har mammorna aldrig inneburit något problem öht. Men det kanske kan bero på ens egen inställning också?! 
  • Anonym (våra barn)
    äppelskrutt01 skrev 2013-05-29 21:59:59 följande:
    På dig låter det som att exen som ens partner har barn med ALLTID innebär problem?

Den erfarenheten har inte jag. Tvärtom har mammorna aldrig inneburit något problem öht. Men det kanske kan bero på ens egen inställning också?! 
    Många gånger är det med all säkerhet så.
  • Ess
    äppelskrutt01 skrev 2013-05-29 21:59:59 följande:

Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet. 
    Hon var sådan långt innan vi träffades, så min inställning spelade ingen roll alls. Men jag får säga att min inställning ändrades efterhand som tiden gick, det är ingen människa som jag önskar ha något överhuvudtaget med att göra. Glad att jag slipper. 
  • Ess
    Ess skrev 2013-05-29 22:32:10 följande:
    Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet. 
    Hon var sådan långt innan vi träffades, så min inställning spelade ingen roll alls. Men jag får säga att min inställning ändrades efterhand som tiden gick, det är ingen människa som jag önskar ha något överhuvudtaget med att göra. Glad att jag slipper. 
    Ändrades efterhand från att ha varit neutral, till att inte ens vilja ha med barnen att göra.
    Men det var ju inte enbart hennes beteende, utan även barnens personlighet. 
  • Anonym (Urk..)
    Han vill väl ha ngn som sköter markservicen åt honom. Typiskt farsor med barn och typiskt bonusmorsor..
Svar på tråden Har svårt för bonusbarnen!