• Jzon

Moderkakan långt ner.....

Var på ultraljud idag och fick veta att moderkakan ligger långt ner,just nu skulle jag inte kunna föda barn (vilket ja iof inte planerar att göra heller, är i v.20) Ska tillbaka runt v.30 och kolla om den flyttat sej. Börjar googla och ser att de är vanligt att blöda....man kan bli sjukskriven....sängliggande.... Nu till frågan -Nån som vet nått/varit med om det?!

• Svar på tråden Moderkakan långt ner.....
  • Jzon

Hoppas min gör det åxå, kändes inte så farligt när hon sa det...men sen började jag googla (vilket min bm sagt att man inte ska hålla på med)

• Jzon

Men ska jag gå omkring å vara nervös i 10 veckor nu till nästa ultraljud, känns som att jag bara går å väntar på att det ska börja blöda.....hade ju precis börjat komma över den fobin som man har i början... Har ett jättestressigt jobb, jobbar 12 timmars utan chans att sitta ner och ta det lugnt om det skulle behövas....är de större chans att de blöder om man "flyger runt" hela tiden?!

• Jzon

Tror du att de kan ha betydelse? Min kompis sa precis, bara du låter bli att hoppa studsmatta så är de ingen fara ....hon har 5 ungar å vet ALLT

• Jzon

Ha, ha...då kan du vara min andra mentor Alltså de här är tredje för mej och har haft samma jobb med dom andra två, tänkte bara om de har någon betydelse med stress om man nu har lättare att blöda iom att "kakan" ligger där den ligger..

Svar på tråden Moderkakan långt ner.....