Bruten arm, vilken försäkring?
Min pojke bröt armen under skoltid i torsdags. Vi har honom försäkrad privat hos Trygg Hansa men igår när vi var tillbaka i skolan så fick jag med mig papper hem från den försäkring som skolan har för alla barn, som är hos IF.
Så nu blev jag osäker på vilken försäkring som bör gälla. Man hör ju alltid att Trygg Hansa är bäst och det är där vi har alla familjens försäkringar samlade så det kanske är enklast. Sen sa skoladministratören att de alltid gör nån typ av skadeanmälan när det sker olycksfall i skolan men det är säkert nåt helt annat. För jag räknar ju inte med att få ersättningar från båda försäkringarna.
Än så länge verkar skadan läka som det ska, det är inte snack om någon framtida invaliditet eller så. Utan det som ska ersättas är i såna fall akutersättning för att vi blev inlagda akut på sjukhus, parkeringskostnader och kanske att vi har fått klippa upp ena armen på en del av hans kläder för att han ska kunna ha dem på sig?
Någon som vet hur det funkar? Jag har (som tur är!!) inte behövt hålla på så mycket med sånt här innan.