Hur "stå ut" med tvångsljud
Hej. Hur gör ni föräldrar med barn dom har tics eller tvångsljud? Vänjer man sig? Jag vill stundvis krypa ur mitt skinn av frustration/irritation.
Hur gör man när förståelsen inte räcker till????
Hej. Hur gör ni föräldrar med barn dom har tics eller tvångsljud? Vänjer man sig? Jag vill stundvis krypa ur mitt skinn av frustration/irritation.
Hur gör man när förståelsen inte räcker till????
Öronproppar eller musik eller radio på som kan distrahera, så att du har en ljudmatta som minskar fokuset på ljudet.
Vad är det för tics hen har? Vår son förvärras i sina tics när han är stressad eller trött, så det kan man i viss mån förebygga. Vi har också ibland gett honom ett tuggummi och upplever att ticsen minskar då...
Han har harklingar och hummande. Högfrekvent! När han är stressad eller trött så ofta som var 5 sek.
Markerar man inte väldigt genom att ha öronproppar ? Dagtid klarar jag det, men på kvällen när tempot är lugnare blir det så påtagligt att det nästan kliar i mig känner mig hemsk
Känner igen det där...
Han har harklingar och hummande. Högfrekvent! När han är stressad eller trött så ofta som var 5 sek.
Markerar man inte väldigt genom att ha öronproppar ? Dagtid klarar jag det, men på kvällen när tempot är lugnare blir det så påtagligt att det nästan kliar i mig känner mig hemsk
Men oxå för att ert barn har tics? Eller din man har öronproppar av de andra skälen? Jag är bara " rädd" att skapa nya problem,därav frågan om man inte markerar. Jag störs ju bara av tvångsljuden och inte av grannar
Sant, tack för tipset. Ska nog pröva öronproppar.