• Anonym (Syrianska)

Jag är syrianska, fråga vad du vill!

Ja hörni, fråga vad ni vill :)

• Svar på tråden Jag är syrianska, fråga vad du vill!
  • Anonym (s-tälje)

Är du från Södertälje?

• Anonym (Nyfiken)

Äter du griskött?
    Varför har ni så stora bröllop?
    Har du opererat näsan?

• Anonym (Syrianska)

Ja

Anonym (s-tälje) skrev 2013-05-28 20:51:24 följande:
    Är du från Södertälje?

• Anonym (Syrianska)

Ja varför skulle jag inte, jag är ju inte muslimer. :) I många fall handlar det om att vi gillar att ha det lyxigt eller för att många vill hävda sig inför resten av släkten/vännerna etc. Men om jag pratar för mig själv då...ja jag vill ha ett stort bröllop och det är för att jag anser det vara något som händer "once in a lifetime" och därför vill jag att det ska vara lyxigt, påkostat och minnesvärt :) Nej jag är inte opererad, behövs faktiskt inte då min näsa inte är en "syrian näsa". Annars hade jag nog opererat mig helt ärligt, de är ju fruktansvärda

Anonym (Nyfiken) skrev 2013-05-28 21:04:02 följande:
    Äter du griskött? Varför har ni så stora bröllop? Har du opererat näsan?  

• Nude
    Anonym (Syrianska) skrev 2013-05-28 21:57:24 följande:
    Ja varför skulle jag inte, jag är ju inte muslimer. :) I många fall handlar det om att vi gillar att ha det lyxigt eller för att många vill hävda sig inför resten av släkten/vännerna etc. Men om jag pratar för mig själv då...ja jag vill ha ett stort bröllop och det är för att jag anser det vara något som händer "once in a lifetime" och därför vill jag att det ska vara lyxigt, påkostat och minnesvärt :) Nej jag är inte opererad, behövs faktiskt inte då min näsa inte är en "syrian näsa". Annars hade jag nog opererat mig helt ärligt, de är ju fruktansvärda
    Vad händer om det blir en twice in a lifetime? Blir det lika stort?

Lite fördomsfull, det gäller såklart inte alla, men vet du varför en del syrianskor har så otroligt mycket smink?
  • Anonym (Syrianska)

Oftast så sker det inte igen om man säger så då majoriteten inte accepterar att deras dotter etc skiljer sig. Och om de väl accepterar det så har jag sjukt svårt att tro att de skulle acceptera en ny man. Så liksom för att det ska ske "Twice" så krävs alltså att de ska acceptera allt jag rabblat upp plus att de ska få gifta sig inför "alla". Så nää det händer inte så ofta.. Ganska enkelt, syrianska tjejer är sällan ute på nätterna och raggar. Med andra ord, enda sättet för dem att bli "upptäckta" är genom att någon ser dem under vardagar/helger på dagtid eller tidiga kvällar. Därför ser många till att skina upp och sminka sig snygga etc för att utmärka sig och få uppmärksamhet som ska leda till giftermål. Om man jämför med en svensk etc som på dagtid oftast fixar sina sysslor, jobb etc så behöver de inte fixa sig på samma sätt. Vill de ragga så gör dem det på krogen etc och där sminkar de sig. Ni får ursäkta meningsbyggnaderna, är lite trött!

Nude skrev 2013-05-28 21:59:36 följande:
    Vad händer om det blir en twice in a lifetime? Blir det lika stort? Lite fördomsfull, det gäller såklart inte alla, men vet du varför en del syrianskor har så otroligt mycket smink?

• Anonym (Syrianska)
    Anonym (Syrianska) skrev 2013-05-28 22:13:10 följande:
    Oftast så sker det inte igen om man säger så då majoriteten inte accepterar att deras dotter etc skiljer sig. Och om de väl accepterar det så har jag sjukt svårt att tro att de skulle acceptera en ny man. Så liksom för att det ska ske "Twice" så krävs alltså att de ska acceptera allt jag rabblat upp plus att de ska få gifta sig inför "alla". Så nää det händer inte så ofta.. Varför syrianer fixar sig mycket? Ganska enkelt, syrianska tjejer är sällan ute på nätterna och raggar. Med andra ord, enda sättet för dem att bli "upptäckta" är genom att någon ser dem under vardagar/helger på dagtid eller tidiga kvällar. Därför ser många till att skina upp och sminka sig snygga etc för att utmärka sig och få uppmärksamhet som ska leda till giftermål. Om man jämför med en svensk etc som på dagtid oftast fixar sina sysslor, jobb etc så behöver de inte fixa sig på samma sätt. Vill de ragga så gör dem det på krogen etc och där sminkar de sig. Ni får ursäkta meningsbyggnaderna, är lite trött!

• Anonym (Syrianska)

Från och med "Ganska enkelt" ska vara svaret på fråga två om varför syrianskor sminkar sig så mycket! Lyckades inte klicka på entré från mobilen haha

Oftast så sker det inte igen om man säger så då majoriteten inte accepterar att deras dotter etc skiljer sig. Och om de väl accepterar det så har jag sjukt svårt att tro att de skulle acceptera en ny man. Så liksom för att det ska ske "Twice" så krävs alltså att de ska acceptera allt jag rabblat upp plus att de ska få gifta sig inför "alla". Så nää det händer inte så ofta.. Ganska enkelt, syrianska tjejer är sällan ute på nätterna och raggar. Med andra ord, enda sättet för dem att bli "upptäckta" är genom att någon ser dem under vardagar/helger på dagtid eller tidiga kvällar. Därför ser många till att skina upp och sminka sig snygga etc för att utmärka sig och få uppmärksamhet som ska leda till giftermål. Om man jämför med en svensk etc som på dagtid oftast fixar sina sysslor, jobb etc så behöver de inte fixa sig på samma sätt. Vill de ragga så gör dem det på krogen etc och där sminkar de sig. Ni får ursäkta meningsbyggnaderna, är lite trött!

• Nude
    Aha det förklara sminkningen! De/Ni är jättevackra dock, tycker inte ni behöver mycket smink ändå.
  • The Riddler

Bär du på ett gigantiskt kors, i form av tatuering eller halsband ?

Everything I tell you is a lie, including this.
Svar på tråden Jag är syrianska, fråga vad du vill!