• Alessi1970

kbt

Hej ! Är så trött på detta nu :( nu är det kväll och ångesten för att somna blir bara värre . Har sådan fruktansvärd rädlsa att inte vakna igen . Är 47 år och har gjort alla möjliga undersökningar . Har precis börjat med KBT men det hjälper ju inte och min ångest blir bara värre och värre

• Svar på tråden kbt
  • dogcatbird

Ja, om du inte sover så kommer det verkligen att inträffa något hemskt... Men om du sover blir ju allt bättre?

• Alessi1970

Nej jag har inga bevis för det . Är bara jätterädd att mitt hjärta ska stanna eller att jag ska få en hjärnblödning . Har gjort flertal ekg och röntgat huvudet . Är storrökare och idag fick jag ont i ryggen som gick ut i vänstra bröstet och något i bröstet . Fick direkt för mig att det var en hjärtinfarkt . Vågar inte gå och lägga mig och destomer ångest jag får destomer röker jag.

• dogcatbird

OK, men kanske det går att flytta rädslan för att sova till röktillfällena? Så blir du rädd för det som verkligen kan vara farligt?

• Alessi1970

Det försöker jag men det är svårt . Vill bara kunna gå och lägga mig utan att man somnar av ren utmatting . Ångesten av inte vakna börjar nu bli olidlig . Har fått ångest dämpande av min läkare men dom hjälper inte och nu är jag så trött men det går inte att sova .

• dogcatbird
    Alessi1970 skrev 2013-05-28 22:44:58 följande:
    Det försöker jag men det är svårt . Vill bara kunna gå och lägga mig utan att man somnar av ren utmatting . Ångesten av inte vakna börjar nu bli olidlig . Har fått ångest dämpande av min läkare men dom hjälper inte och nu är jag så trött men det går inte att sova .
    Jag tror att du verkligen måste hitta orsaken till att du mår dåligt! Se över ditt liv och se om du kan få bort roten till det onda. Ångesten är bara ett symtom.
Svar på tråden kbt