Att få henne bli blöjfri
Jag har en dotter på snart 3 år som vägrar bli blöjfri och det tror jag kan bero på hennes tvillingbröder på snart 1 år som också har blöja. Jag har förklarat och försökt få henne blöjfri i flera veckor nu och lyckats ibland efter mycket skrik och bråk. När hon ger sig och är utan blöja är hon jätte duktig och går själv på toaletten men när hon måste bajsa så gråter hon efter blöja, ger sig efter ett litet tag och sätter sig på toaletten men då kommer inget eller pytte lite.
Mitt andra problem är att när hon äntligen är utan blöja så vägrar hon ha på sig trosor/underkläder eller byxor och så pillar hon hela tiden "där nere". Har varit hos läkaren tidigare och allt såg normalt ut. Har försökt prata med henne om bakterier och att fingrarna luktar äckligt osv men hon fortsätter ändå. Jag är orolig för att hon ska få urinvägsinfektion. Varje gång jag ber henne snällt att ta på sig något, så vill hon ha blöja. På förskolan hjälper de till men skriker hon minsta lilla så är det blöja på igen. Jag har försökt med belöningsmetoden men det hjälps inte. Vet inte vad jag ska göra mer för hon är verkligen duktig, inte en enda "olycka" hittills.
Någon som har lite tips och råd om hur jag kan göra henne blöjfri och främst få henne att gilla ha på sig underkläder och byxor. Det skulle underlätta jätte mycket för mig som oftast är ensam med alla tre när min man jobbar.