• Adina15

Insemination - sommaren 2013

jag hoppar också över hit. Så när är det dags för er alla till nästa försök?

• Adina15

Patkay: beklagar tråkigheterna! Kämpigt att först få erfara den största tänkbara glädjen som sedan bara raseras på nolltid. slititgt värre, jag vet, men snart nya tag. Kram

Cassidy: härligt att du är på banan igen och nu har en plan att följa i och med gårdagens dag 1.

längtande83a: vilken dag ska du testa? var har du varit för insemination?

• Adina15
    minaz skrev 2013-05-30 22:26:53 följande:
    Helt förvirrad, va på ett läkarbesök idag, mina så kallade cystor har minskat på bara några timmar.
    Fattar inte riktigt.

Läkaren trodde det va ägglossning på G.
    Jag är jätte skeptisk, bläää det kommer inte bli nån bebis nu den närmaste tiden.

*Ledsen*

Ville ju så gärna insemineras men tyvärr, pengar finns inte längre.

Så hopplöst allt är.

Kommer ändå följa er och hålla mina tummar för er alla.

Många kramar till er. <3                
    det är skit att det ska kosta massor! kan du inte höra med arbetsgivaren/chefen om du eller din partner kan få ta det på bruttolöneavdrag? det innebär att du slipper betala med skattade pengar och det dras på din bruttolön innan skatt, kolla upp detta! vet fler som gjort på detta vis och en bra lösning när det ät skralt i pengapungen.

angående cystorna så var jag med om liknande- men jag ansåg att det var rent positivt att de gick tillbaka av sig självt! du slipper operation som kan skada äggledare och cystor i sig är inget farligt. i mina öron låter det som ljuv musik, själv var jag överlycklig när mina hade gått tillbaka på naturlig väg!!!

stor peppkram till dig! 
  • Adina15
    dianass skrev 2013-06-05 22:00:16 följande:
    Hejsan !

Såg att många hoppat över hit! Idag, två veckor efter insemination plussade jag på stickan! känns så overkligt men är super lycklig. MEN vågar inte vara för glad, har ju så ont i magen :/ men kanske "ska" vara så ?

men det här är ju helt fantastiskt!!! en varm och stor kram till dig och grattis!!!

håll oss informerade om hur det går :) 
  • Adina15

en fråga till er alla som låter er insemineras på olika håll; hur lång tid har man på sig ungefär att insemineras efter ÄL signalerar positivt? har hört lite olika och har alltid gjort det mellan 12-24 h... men kanske behöver man inte stressa så? vad tror ni?

• Adina15

förstår det är tungt men bit ihop och ryck upp dig. det är inget upptäckt fel på dig och det kommer att gå förr eller senare!!! för vissa tar det på 2:e försöket och för andra på 12:e försöket... orättvist men så är det.

inget fel på mig heller och klart man deppar ihop emellanåt, men jag vet det kommer att funka en dag. släpper inte hoppet. laddar inför 10:e försöket...

är övertygad om att vi alla kämpande damer här inne är på god väg närmare mål!!!

• Adina15
    Leya skrev 2013-06-28 13:04:17 följande:
    Välkommen!!! :)

haha jag vet känslan! Jag är  just nu på insem +9 och det går såååå långsamt.
    nyfiken men är du på dag 9 i din insemination eller din 9:e insemination?
  • Adina15
    Körsbärspaj skrev 2013-07-10 13:30:39 följande:
    Först och främst: grattis Minaz!

Det bidde ingen jackpot för oss, tog ett test igår som var supernegativt. På eftermiddagen började jag få spottings och inatt hoppade mensen igång. Fan!

Vi kommer antagligen vara bortresta under nästa ägglossning, men fick ändå en tid för VUL den 22/7 så tar vi en insemination samma dag om det verkar rimligt. Fick även en läkartid den 14/8 och har ärligt talat ingen aning om vad som kommer hända då... Men men, den som lever får se
    beklagar..!!!

detsamma hände här, testade häromdagen negativt på vårt 9:e försök!!! helvetes jvla skit.

kram 
  • Adina15
    minaz skrev 2013-07-08 17:07:18 följande:
    Här har vi stöttat varandra eller stötta varandra månad efter månad och insemination efter insemination.
    Ni är helt underbara!  <3

Idag har jag testat med ett CB-gravtest och efter 3 år så händer det!

Ett tydligt plus. =)

Har inga förhoppningar, måste gå över bim först och får en graviditet diagnostiserad.

Jag hoppas innerligt att det ska gå vägen, mer än så kan jag inte göra...         
    grattis grattis grattis!!!

nyfiken på att höra vilken klinik ni var på..? 
  • Adina15
    minaz skrev 2013-07-11 15:25:30 följande:

Vi va på Sophiahemmet men nu när jag fick det här så "kallade pluset".
    (Fortfarande osäker)

Så försökte vi på egen hand, jag va helt utmattad och kunde inte fullfölja hormonerna, mådde så dåligt av dem.
    Killen va också helt slut och orkade inte lämna i från sig provet.

Vårt sista hopp, att försöka själva. 
    Tog ändå OVITRELLEN samma dag som jag fick ett tydligt positivt ägglossningstest.                   
    jag förstår.. hormonerna är skit, kan inte vara bra för en. och en enorm psykisk stress i det hela så jag förstår er utmattning. har hört mkt gott om sophiahemmet. det går säkert vägen, se till att ta det luuuugnt och fint nu så går det nog så bra!
Svar på tråden Insemination - sommaren 2013