sessan 3 skrev 2013-05-29 21:34:35 följande:
TS jag tycker du får höra väldigt mkt skit här nu. sluta lyssna. det är ett tips innan dom dömer ut er relation helt här. SÅ behöver det inte alls bli eller vara. det VET jag. med rätt medicin, hjälp o förståelse från sina nära kära ser inte en relation ut så. inboxa mig om du vill ha vettiga svar för jag blir arg av att läsa vad vissa skriver här.
Jag tror verkligen inte det handlar om att någon vill döma ut relationen eller inte kan känna med ts partner. Men det handlar om en personlighetsstörning och även om ts partner kan påbörja dbt om sisådär 1-2 år så är det en mycket lång tid att spendera i en nära relation med någon som i nuläget enbart verkar ha en kurator till stöd, vid behov. Om ts partner genomgått sin behandling och hade insikt själv i sin problematik och hur den drabbar omgivningen, samt verktyg att mildra dessa skador skulle läget antagligen varit annorlunda. Svaren inte lika oroliga för ts skull. Men i nuläget kan inte jag hjälpa att känna mig nervös för ts skull, som riskerar skador på sitt eget psyke om ts inte ser allvaret i denna personlighetsstörning och lägger för mycket vikt vid hur han/hon ska kunna hantera effekterna av partnerns borderline. Ts verkar redan ta på sig väldigt mycket ansvar för måendet och i alla fall jag kan inte låta bli att önska att folk gav sig in i sunda relationer för att vårda både sig själva och kärleken. Att kasta sig in i en relation med någon som har en personlighetsstörning som yttrar sig värst i just nära relationer känns som ett recept på misslyckande för alla parter, OM man inte vågar se även baksidor, realiteter och faror inför detta.