Borderline
I den här tråden vill jag bara säga att HEJA HEJA trådstartaren! jag blir så grymt glad! att du finns där och inte gör ned din partner! att du vill hjälpa och finnas där för henne/honom! HURRA! du är bäst! verkligen!
Till alla idioter som svarat att du är naiv och godtrogen osv osv så kan jag bara säga att vad vet ni om det?
Är ni inte lite känsliga nu? Lite överkänsliga kanske? Kan det vara så att ni kanske har borderline?
Jag blir bara grymt trött. Borderline är för det första ingen sjukdom. Det är en personlighetsstörning. Alltså en del av ens personlighet som blivit skadad på något sätt. En sjukdom har ett förlopp. Det har inte borderline. Borderlinedrag är något som finns hos de allra flesta människor. Hos en del blir det ett handikapp.
Jag diagnosticerades med borderline för några månader sen. Jag har inte en tanke på att gå i någon form av terapi för det. För mig är det inte ett handikapp. Snarare en tillgång.
Och till alla er som på olika sätt försökt att göra ned trådstartaren och på så sätt även göra ned hans eller hennes kärlek - det FINNS en anhörigförening för er. ANBO heter den. Där de kan anhöriga till människor som har borderline få stöd av andra människor som också har anhöriga med borderline och som tycker det är jobbigt. Man ägnar sig ungefär åt att gnälla över hur svårt det är att ha råkat få någon i familjen med borderline.