• Prins Williams Mamma

"Omvänd" anmälan till soc

Anonym (Anklagad) skrev 2013-05-29 13:11:08 följande:
    Hej.
    Är det någon som vet om man kan göra en omvänd anmälan till soc, eller vad man ska kalla det.
    Mitt barns andra förälder anklagar mig gång på gång för att inte se till vårt barns behov, det kan gälla stort som smått, och det rör sig ofta om missförstånd eller tolkningar som jag lätt kan förklara eller belysa med all fakta (som att barnet inte får mat förrän alldeles för sent - vilket hände en gång i veckan pga aktivitet och då gav jag extra mellis tex).

Min fråga är om man kan ringa till soc och be dem göra en utredning av huruvida den andre förälderns anklagelse har någon grund? Alltså anmäla mig själv, för att få stopp på skiten? Jag har inget att dölja, och vet att jag tar hand om mitt barn på allra bästa sätt, men vill få ett slut på dessa konstanta anklagelser....
    Du kan alltid göra en motanmälan det har du rätt till. Dom är vana inom socialtjänsten att hantera föräldrar som har pajkastning sinsemellan.
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131129
  • Prins Williams Mamma
    Anonym (Anklagad) skrev 2013-05-29 13:38:33 följande:
    Jag har ingen som helst anledning att motanmäla, då jag inte tror att den andre föräldern missköter vårt barn. Jag är inte delaktig i den här pajkastningen och tänker inte bli det heller.
    Vad bra men du kan med hjälp av socialtjänsten kalla ditt ex till samarbetssamtal för att diskutera vad som är problemet att du inte tycker att det är okej att han skickar mail sms som är otrevliga.
  • Prins Williams Mamma

Om det är till någon tröst så vet jag vad det är du går igenom du har min fulla empati

Svar på tråden "Omvänd" anmälan till soc