• Anonym (hjälp)

Drömmer mycket om mitt ex

Hej det är så att jag ofta flera gånger i veckan drömmer om mitt ex att vi blir tillsammans igen och att vi myser, kysser varandra o.s.v. det har varit slut i över två år nu och jag har en ny sambo som jag har en son med på ett år. Jag och exet som jag drömmer om var tillsammans under ca. 5-6 år och han var min första stora kärlek.
    Jag tänker på honom väldigt ofta och efter varje gång när jag drömt om honom och vaknat så känns det som om jag behöver träffa honom och som om jag älskar honom. Någon annan som har det så här? Vad kan det bero på att man drömmer om sitt ex? Känns väldigt elakt att drömma och tänka sådär emot min sambo.
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Drömmer mycket om mitt ex
  • Twinisar

Du kan inte styra över dina drömmar, men det låter som att det är något du saknar

• Anonym (hjälp)

Ja det kan ju vara så frågan är bara vad? hmm? Någon mer som vet vad detta kan bero på?

• Twinisar

Men det kanske är något som att ditt ex utmanade dig mer, du skrev ju att han va din första riktiga kärlek, och kanske har ni inte komm

• Twinisar

Och kanske hann du inte riktigt komma över honom innan du träffade din nya.. Saknaden kan komma långt efteråt

• Anonym (hjälp)

Låter sannolikt att det kan vara så.... Känns taskigt emot min kille nu att jag drömmer och tänker på mitt ex

• Twinisar

Jo det kan man ju tycka men samtidigt så äre inte ditt fel.. Man styr inte över drömmar.. Har det hållt på länge ?

• Anonym (Johanna)

I perioder kan jag drömma om mitt ex som jag var tillsammans med i tonåren. Jag tror att jag drömmer om honom för att han på ett sätt symboliserar ett liv som jag inte längre lever. Jag inser, i vaket tillstånd, att det bara är en drömfigur. Jag är inte samma person idag, antagligen inte han heller.  

• Anonym (hjälp)

Ja det har hållit på i ett halvår ungifär och på grund av drömmarna så tänker jag ju mycket på honom även på dagarna. Jag tror jag saknar honom på något sätt men ibland kan jag tro efter en dröm att jag älskar honom igen. Jätte konstigt är det vad hjärnan ställer till med

• Twinisar

Ja det är märkligt, men antagligen hann du inte riktigt komma över honom innan du träffa din nya.. Så en liten undermedveten del av dig saknar och möjligtvis älskar honom fortfarande..

• Anonym (hjälp)

Vet inte  vad jag ska göra åt detta, just nu känner jag bara att jag måste få träffa honom, men det känns ju också dumt på ett sätt även fast vi har god kontakt.

Svar på tråden Drömmer mycket om mitt ex