Han dricker varje helg............
Förstår att du känner dig sviken. Det är illa när man ser hur lätt löten till både en själv och barn bryts, värmer inte i hjärtat precis.
Att ens partner väljer att göra något trots att de vet att det sårar en är inte schysst.
Det är lite som med otrohet fast med skillnaden att du vet när han ska träffa den andra och att han inte knullar henne utan kondom så du får ju inga sjukdomar, vilket han så omtänksamt påpekar (jag slår ju dig inte). Och hur kan du bara missunna honom denna lilla avkoppling när han jobbar så hårt och dessutom måste höra ditt och barnens tjat?! Han älskar ju dig och slår dig inte, vad mer kan du begära?!
Och "vännernas" oförstående; " jamen han blir ju bara roooolig när han dricker!
Den gnagande, tärande vetskapen att om han var tvungen att välja mellan er och drickat så hade du kunnat börja packa väskan.
Jag har själv varit i den situationen och jag har hört alla dessa jävla resonemang och skitsnack och jag kom på att även om han inte visar mig respekt så kan jag göra det för det är jag som bestämmer hur illa någon får behandla mig.
Har man inte högre krav än att slippa bli fysiskt misshandlad är det något som fattas. Det är det som tar sån tid att komma underfund med.