Inlägg från: Anonym (Förstår honom!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår honom!)

Han dricker varje helg............

Så du vill höra bara sådant som passar dig? Sorry men jag tycker också att problemet ligger hos dig, ts. Härmed påstår jag inte att din mans alkoholkonsumption är normal eller inte. Det förvånar mig dock inte att han försöker fly ifrån den spända verkligheten du verkar skapa. Dessutom handlar det här uppenbarligen inte om ölet, du skrev själv att det handlar om att han inte gör som du vill. Sorgligt.

Anonym (Sandra) skrev 2013-06-04 15:24:44 följande:
    Jag kommer inte att kommentera inlägg där man anser att det är fullt normalt att dricka sig berusad varje helg. Ni tillför mig nada. Min energi måste gå till annat, viktigare saker. Däremot betyder det mycket att läsa inlägg där andra lever i en liknande situation, ni förstår hur påfrestande och jobbigt det kan vara att komma i andra hand, där ölen kommer först. Så stärkande att läsa era inlägg, vi förstår exakt vad det handlar om. <3 till er!

Ej Okej, kallar du verkligen det att dricka 2 kvällar av 7 "att vara konstant påverkad"? Börja diskutera seriöst tack.

123, vi snackar KVÄLLAR här. Helgkvällar. Vad är det exakt barnen vill göra för aktiviteter just precis då hade du tänkt? Annat än sova i sin säng?!Är så sjukt trött på folk som inte fattar vad ordet alkoholist VERKLIGEN INNEBÄR! Och så kommer ni och påstår hur svårt det är att leva med en....

Ni som kallar folk som gillar att slappna av med öl på helgen för alkoholister FÖROLÄMPAR OCH HÅNAR de stackars familjerna där pappan verkligen är alkoholist. Eller mamman för den delen. Och tro mig, jag vet exakt vad jag pratar om. Snälla fatta att set går inte att använda det ordet hit och dit, hur lätt som helst....

Har du någonsin ärligt och uppriktigt frågat dig varför din man så desperat längtar efter chanser att få lite rus? Din roll i detta? Allvarligt?

"Karljäveln" sticker inte för att han förmodligen älskar sin familj. Däremot behöver han uppenbarligen en paus när han har råd med det. Ju mer jag läser desto mer förstår jag det. Faktiskt. Btw att jämföra öl på helgen med våldtäkt och misshandel är oseriöst. Återigen, börja diskutera seriöst.

Ej okej skrev 2013-06-04 22:14:44 följande:
    Men han dricker ju i veckan också. Som belöning för att han tex bytt däck på bilen.

Ja och det är lika med KONSTANT PÅVERKAD. Man blir verkligen trött av ert sätt att "diskutera".
    Ej okej skrev 2013-06-04 22:14:44 följande:
    Men han dricker ju i veckan också. Som belöning för att han tex bytt däck på bilen.

Det är precis det som är så irriterande hos er nykterister. Den ständiga överdriften.
    Anonym (Sandra) skrev 2013-06-05 06:07:52 följande:
    Snacka om att överdriva. Du tar förgivet? Är absolut inte nykterist! ! Men jag dricker inte hemma vid mina barn. Av den anledningen Hur jobbigt barn kan uppleva det när vuxna förändras. Gäller efter 2 öl oxå. Räcker med att dom har en pappa utan ansvar

Jag råder dig starkt att ge upp din sjukt spända relation till alkohol för risken är stor att du om några år står där inte bara med en "alkoholiserad" man utan även med ett par "alkoholiserade" tonåringar.
    sthlmare skrev 2013-06-05 05:46:12 följande:
    Hur fan kan man vilja vara på Gröna Lund och INTE vara packad ? Det är ju värdelöst att vara på sådana ställen, massa ungjävlar, kärringar, negrer och bögar. Orka beblanda sig med detta pack utan att vara packad själv.  Han kanske inte gillar ditt "gulli-gull-liv" och mår bättre av att vara berusad. Det skulle i varje fall jag göra.  

Eller hur!
Svar på tråden Han dricker varje helg............