Han dricker varje helg............
De sista två meningarna är värda att fundera på. Det gör nog ont att se saker och ting på det sättet men chansen finns att mannen faktiskt känner så! Varför blunda för något bara för att det svider?
För att komma ifrån den låga nivån på diskussion skulle jag vilja säga följande. Om TS får en känsla att hennes man är ute efter att vara berusad så ofta han bara kan och om hon märker att han vill passa på såfort det ges tillfälle så tycker jag att det hade varit mycket KONSTRUKTIVT och till stor HJÄLP för henne och familjen att sätta sig och fundera varför mannen känner som han gör. Det är då uppenbart att han flyr ifrån något. Ts, tro mig, bara för att du tror att han borde vara nöjd med familjelivet så betyder det inte att han ÄR det. Han kanske saknar något i sitt liv som inte familjen ger honom. Det är inget han kommer att erkänna för att slippa såra dig och barnen. Bara för att man har fru och barn betyder det INTE att man automatiskt slutar ha andra behov eller drömmar som inte barnen och frun kan uppfylla. Du säger att han var värre innan han träffade dig. Ja, han kanske trodde familjelivet skulle vara roligare än det visade sig vara och så föll han tillbaka till sitt gamla problemlösningsmönster.
Jag är kvinna förresten. Jag tycker att enda lösningen är att man gifter sig med någon som har samma inställning till alkohol som en själv sålänge vi inte pratar om medicinskt alkoholberoende.
som jag gör