• Anonym (Man)

Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?

Givetvis är rubriken huvuddragen, men kan inte låta bli att fundera på de möjliga rubrikvalen man kunde tagga tråden till. Hittade ingen om att man själv vill ha mer sex än sin partner. Jag har läst i en massa inlägg på en massa olika sajter. Problemet som hela tiden upprepar sig ÄR att kvinnor inte vill ha lika mycket sex som deras män. Kvinnorna ger sig själva full rätt att bestämma över relationens gemensamma sex. Och det delas ideligen ut kängor till männen,, och kvinnorna tycker synd om varandra... Varför är det så?

• Svar på tråden Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?
  • keron
    Anonym (sex = oskönt) skrev 2013-06-25 12:21:41 följande:
    Du vet väl om att de flesta tjejer har fejkat orgasm? Och att det är måååånga som gör det regelbundet med sin partner? Och nej killar märker inte när man fejkar orgasm som tjej.

• Anonym (sex = oskönt)
    ITpappan skrev 2013-06-25 12:29:30 följande:
    @Anonym: Tveksamt om frun gjort det, men jag är kanske hellurad :) Frun är dock väldigt dålig på att ljuga.

@OlleSQ: Hur får man frun att vara kåt jämt då?

Det är skillnad på att ljuga och fejka orgasm... Att fejka några stön är inte alls svårt. Sitter säkert kvar sen länge också. Började man fejka som 15-åring så är man ganska bra på det där!
  • jomen64
    Anonym (sex = oskönt) skrev 2013-06-24 17:54:03 följande:
    Varför ödsla tid på något som inte är njutbart? Endast 60 % av alla kvinnor får orgasm regelbundet vid sex, 10 % får det aldrig, ca 30 % får sällan eller väldigt sällan det. Till skillnad från män som får orgasm varje gång. Varför köpa en glass om man inte får äta och njuta av den? Samma med sex, varför ödsla tid på en svettig och kladdig lek som endast lämnar en svettig, kladdig och otillfredsställd?
    Siffrorna kan nog stämma. Men jag tror också att orsaken till det även ligger hos kvinnorna själva. Jag menar att olika kvinnor har olika lätt för att komma och en del känner sig själva väldigt dåligt så hur skall dom då kunna tala om för sina män hur dom vill ha det?
    "it takes two for a tango!"
    Sen vill jag nog själv skilja på utlösning och orgasm. Ibland blir det "bara" utlösning och ibland blir det orgasm. Så för mig i alla fall så är det inte orgasm varje gång (även om jag får utlösning)
  • Anonym (sex = oskönt)
    jomen64 skrev 2013-06-25 12:39:57 följande:
    Siffrorna kan nog stämma. Men jag tror också att orsaken till det även ligger hos kvinnorna själva. Jag menar att olika kvinnor har olika lätt för att komma och en del känner sig själva väldigt dåligt så hur skall dom då kunna tala om för sina män hur dom vill ha det?
    Sen vill jag nog själv skilja på utlösning och orgasm. Ibland blir det "bara" utlösning och ibland blir det orgasm. Så för mig i alla fall så är det inte orgasm varje gång (även om jag får utlösning)

Det som är kul är att de allra flesta killar man pratar med säger att deras kvinna kommer varje gång, men i själva verket är det knappt 50 % som kommer varje gång vid sex bland kvinnorna. Så jag tror många många män inte anar att deras partner fejkar orgasm.
  • Anonym (Mannen)
    jomen64 skrev 2013-06-25 12:39:57 följande:
    Är du kille då, eftersom du talar om utlösning? Det är ju en intressant fråga hur stor del av utlösningarna som egentligen är orgasmer. Sen är det inte så enkelt som att det går för alla män varje gång heller. Fler än man tror blir utan orgasm/utlösning.
  • Anonym (Man)
    Anonym (sex = oskönt) skrev 2013-06-25 12:56:02 följande:

Det som är kul är att de allra flesta killar man pratar med säger att deras kvinna kommer varje gång, men i själva verket är det knappt 50 % som kommer varje gång vid sex bland kvinnorna. Så jag tror många många män inte anar att deras partner fejkar orgasm.
    "man pratar med..." jag tror inte att du pratat med speciellt många! Dessutom är det exakt det du nämner som är en stor fördom,, det finns inte mycket sanning bakom!

Jag tror att de flesta män vill, försöker och hoppas att deras partner njuter av sexet! Om det funkar 100% eller inte är upp till båda parter. Vi vet att tjejer av någon outgrundlig anledning,,, inte känner för sex på samma sätt som killar. Kan det ha med att vi är olika kön med relativt olika fokus på saker i livet?!
  • Anonym (---)
    Anonym (Man) skrev 2013-06-25 14:27:09 följande:
    Vi vet att tjejer av någon outgrundlig anledning,,, inte känner för sex på samma sätt som killar. Kan det ha med att vi är olika kön med relativt olika fokus på saker i livet?!
    Eller så tycker kvinnan att mannen är dålig i sängen och har stått ut när hon är nykär men när det första lyckoruset är borta och sexet inte är bra så blir det en plåga (ond cirkel). Bättre att tillfredställa sig själv i stället för att mannen försöker fumla efter att göra som hon vill men inte lyckas. Då fejkar hon hellre så han slutar någon gång, eftersom lusten försvinner medan han misslyckas med sina försök att få henne till himmelens höjder. Ty försvinner lusten så gör pillandet bara ont. Been there, done that. Tragisk människa var jag, jag vet.
  • Raz

Deprimerande-fejkad orgasm(??) varför, vad vinner man på det??

Om jag inte kommer få en orgasm hur mycket han än försöker, så säger jag det, så kan vi avsluta på det sätt vi finner bäst.

Ibland är huvudet inte riktigt med kroppen och då låser det sig, men fejka gör jag inte.

Jag kan bli kåt i perioder då jag vill ha sex så fort ett ögonblick finns, och ja man förför, kelar och smeker för att få honom på samma linje, men där kan han låsa sig, han är mer kväll/nattkåt och jag mer morgon/dagkåt och det går inte alltid ihop sig.

Skylla på huvudvärk kommer inte att ske och har han gjort bort sig och min kåthet kan överse med det, så får han be om ursäkt på bästa sätt, på knä...

Jag lyssnar mycket på kvinnor och deras syn på sex och det är sorgligt hur uruselt det kan vara, inte undra på att dom inte vill ha sex!!

Men många är hämmade oxå av olika skäl,  och även om jag inte är porrmotståndare så har jag sett hur fel det kan bli om mannen är alltför inne på den biten och inte kan separera fejksex och verklig sex.

Sen får ni blunda hur mycket ni vill över det faktum att många kvinnor blir mer kåta då dom får hjälp hemma, så ibland behöver mannen rannsaka sig själv och ärligt fundera på hur mycket han hjälper till med hem o barn.

Sex är alltid ett gemensamt projekt med sin partner, där man är öppen med sina önskningar och där man har ett eget ansvar över sin orgasm.    

• Anonym (---)
    Raz skrev 2013-06-25 15:02:28 följande:
    Deprimerande-fejkad orgasm(??) varför, vad vinner man på det??

Om jag inte kommer få en orgasm hur mycket han än försöker, så säger jag det, så kan vi avsluta på det sätt vi finner bäst.

Min vinst blev att han slutade

Självklart är ditt sätt att avsluta det betydligt bättre än mitt men efter mina många försök att få honom att göra rätt (så att det blev bra för mig) så tröttnade jag och lät honom få sitt och fejkade så han skulle sluta då det inte var skönt. Vi lever inte ihop längre då resten av förhållandet var lika uselt som sexet.
  • Raz
    Anonym (---) skrev 2013-06-25 15:10:06 följande:
    Min vinst blev att han slutade

Självklart är ditt sätt att avsluta det betydligt bättre än mitt men efter mina många försök att få honom att göra rätt (så att det blev bra för mig) så tröttnade jag och lät honom få sitt och fejkade så han skulle sluta då det inte var skönt. Vi lever inte ihop längre då resten av förhållandet var lika uselt som sexet.

Ok, jag kan förstå dig i denna situation och skönt att höra att du inte fortsätter att pina ditt liv med honom Obestämd.

Ett bra sexliv som funkar är i mina ögon a och o för ett välmående förhållande.

Så när vänninnor (kvinnor) eller män för den delen lever i sexuellt öken eller är motvilligt innblandad i en dålig porrfilm, så ser jag inte hur resten av förhållandet ska kunna vara välmående??

(Fejka orgasm som grej för att belöna mannen för välgjort jobb, slår bara tillbaka på en själv, hur ska han veta att han gör fel, när man belönar ett felaktigt beteende och inte låter honom lära sig rätt sätt??)

Vi människor är olika i sängen, så något som funkat med en partner, kanske är helfel med nya sängkamraten, men har vi öppen dialog om det, så får vi chansen att få det rätt Tungan ute.      

Svar på tråden Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?