Inlägg från: Anonym (Företagare 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Företagare 2)

Anställd som alltid är borta

Jag har haft samma problem. Krävdes ganska många diskussioner och till slut omplacering till mindre frånvarokänsliga uppgifter.  Jag är beroende av att mina anställda är på jobbet. Visst alla kan bli sjuka och behöva vårda barn. Men absolut inte varje månad.

• Anonym (Företagare 2)
    Anonym (Företagare) skrev 2013-05-31 09:34:14 följande:
    Räknade eftermiddag tjej 2 har varit anställd i 2 år och sju månader. Under den tiden har hon jobbat heltid i 9 månader och 75% i tre månader. Ett år har hon jobbat men varit anställd i över två år! Hon har varit borta mer än hon varit på jobbet! Jag är ledsen, men nästa person jag anställer kommer att vara man...eller kvinna med vuxna barn.

Jag gör likadant nu...tyvärr. Anställer bara män eller kvinnor med hyfsat vunxna barn. och helst inte under 35.
  • Anonym (Företagare 2)
    Anonym (.) skrev 2013-05-31 09:39:49 följande:
    Går det att ge tjej 2 helt nya arbetsuppgifter och minskade arbetstider då? Blir det tillräckligt oattraktivt och jobbigt så säger hon kanske upp sig.
    Nya arbetsuppgifter går alltid att ge. Det är ju en välkänd metod.
  • Anonym (Företagare 2)
    Anonym (Wildrat) skrev 2013-05-31 09:45:17 följande:
    Tjej 2 vill inte jobba och har (kanske) en sambo som är en mansgris. Låt bli att anställa såna men dra inte alla småbarnsmammor över en kam. De allra flesta är inte på det viset...
    Håller absolut med. Men hur vet man?
Svar på tråden Anställd som alltid är borta