Inlägg från: Anonym (Tyvärr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyvärr)

Anställd som alltid är borta

Modernmom skrev 2013-05-31 22:44:32 följande:
    Jag råder dig till att inte säga upp den här personen. I en domstol skulle du förlora fett då det är sjukt olagligt att avsluta någons anställning av de anledningar som du ger. Det finns rätt många såna här case av diskriminering, vilket jag tar för givet att du förstår att det är.

Tyvärr... Och detta hjälper ett fåtal lata , opålitliga anställda och förstör för massor av kvinnor. Självklart ska man inte kunna säga upp någon för att denna är gravid eller har småbarn , men att man aldrig blir av med en usel anställd för att denna råkar ha barn motverkar knappast diskrimineringen i långa loppet.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Holly) skrev 2013-06-01 09:06:27 följande:
    Jo, men samtidigt så skrivs det ju här i tråden om hur dålig arbetsmoral man har (för att barnet är sjukt) och att man som kvinna med barn är diskad från arbetsmarknaden. Jag kommer ju inte våga byta jobb så länge mitt barn är litet för jag är dömd på förhand.

Jag tycker inte tjej 2 har dålig arbetsmoral för att barnet är sjukt utan för att hon inte ens försöker att hitta en lösning till exempel att jobba hemifrån.
Svar på tråden Anställd som alltid är borta