• sasso78

Anställd som alltid är borta

JanaLiiN skrev 2013-06-01 22:10:08 följande:
    Jösses, finns det sådana här arbetsgivare på riktigt? Följ lagen, människa. Jag är ytterst tacksam för att min chef förstår att min familj naturligtvis går före arbetet medan barnen är små. Det borde vara självklart för alla. TS, tycker du att din anställde ska lämna sina barn ensamma hemma när de är sjuka? Ska hon låta bli att bli gravid för att det inte passar dig? Hon har väl knappast själv bestämt tt det är tvillingar? Hoppas hon SLIPPER komma tillbaka till ditt företag.

Kan bara hålla med. Vab och fp är en RÄTTIGHET! Jag trodde alla visste det.....
  • sasso78
    LinneaJosie skrev 2013-06-01 22:40:49 följande:
    Man kan ju dela på vab och föräldraledighet också.

Det KAN man. Dock så behöver man inte det.
  • sasso78
    Anonym (arbetsbrist) skrev 2013-06-02 09:31:04 följande:
    Jo, och pga att hon missbrukar dessa rättigheter kommer hon att åka ut, helt enligt lagen. Som anställd är man korkad om man inte inser det, då får man lära sig den hårda vägen.

Hur då missbrukar? Förklara hur du menar för jag förstår inte. Man har väl 120 vab per barn och år? Totalt 480 dagars fp per barn? Havandeskapspenning kan man få, det är en rättighet att skaffa så många barn man vill. Förklara dig!
  • sasso78
    Anonym (pia) skrev 2013-06-02 14:49:37 följande:
    I ett litet företag med 3 anställda funkar det inte. Man kan undanta personer i företag med få anställda.

Det kanske det inte gör. Men ändå så är det en rättighet att vårda sitt sjuka barn, vara föräldraledig osv.  Det finns nåt som heter vikarie......
Svar på tråden Anställd som alltid är borta