Anställd som alltid är borta
Jag när jag vikarierade i 3 år heltid på samma företag pga mamma ledigheter, vabb, 75%'s tjänster så klagades det en hel del på mig om jag var sjuk det skedde sammanlagt 7 jobb dagar på dessa år varav en gång låg jag hemma i 41 graders feber och njurbäcken inflammation. Det klagades även högljutt när jag kom tillbaka 13:10 efter lunch (kolleger gick 12 på lunch och sitter till 12:40 till 13:00) Då har jag åkt 12:30 hunnit äta och hämtat massa saker på stan till verksamheten och får spydiga kommentarer om lång lunch.
INGEN sa något om att ena tjejen som var mamma ledig 14 månader kom tillbaka gravid i månad 4 och jobbade 75% och vabbade ofta och många bollade hennes uppgifter.
Det finns fler av oss som jobbar och står i (jobbade 7-17 med växel telefon hela den tiden) samt alla andra uppgifter, vi är knappt vatten värda, gör vi fel får vi det kastat i ansiktet medan dessa ordinarie är helgon som vi vadderar, blev smått less när de inte ens sa hejdå ordentligt efter den tiden då vi ändå vart kompisar på jobbet för när jag lärde upp ordinarie så skulle vi tala med henne oavbrutet så hon inte ens tog telefonen förens sista dagen och skyllde på att jag inte gett henne någon telefon lista (hon fick 3).
Varför är det så egentligen, de som inte vill jobba får jobb så länge de kan snacka och vara bästa polare med alla medan vi andra verkar vara ett nödvändigt ont som duger till semester vik för att de inte orkar lära upp någon ny just nu.