Inlägg från: Anonym (usel arb.givare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usel arb.givare)

Anställd som alltid är borta

JanaLiiN skrev 2013-06-01 22:10:08 följande:
    Jösses, finns det sådana här arbetsgivare på riktigt? Följ lagen, människa. Jag är ytterst tacksam för att min chef förstår att min familj naturligtvis går före arbetet medan barnen är små. Det borde vara självklart för alla. TS, tycker du att din anställde ska lämna sina barn ensamma hemma när de är sjuka? Ska hon låta bli att bli gravid för att det inte passar dig? Hon har väl knappast själv bestämt tt det är tvillingar? Hoppas hon SLIPPER komma tillbaka till ditt företag.

Anonym (Varit där) skrev 2013-06-02 11:11:33 följande:
    Jag jobbade på ett litet företag för några år sedan, vi var 4 personer plus ägaren.  När vi anställde den femte gjorde vi ett STORT misstag. Vi tog in en tjej som tillsammans med mig skulle jobba med själva verksamheten (de andra två höll på med telefoni och administration och liknande). Hon verkade perfekt, men var precis som TS anställda.  Under några år blev hon gravid två gånger på kort tid, och allt var ett virrvarr av föräldraledighet, vabb, sjukdom, deltid och semester. Problemet var inte att hon blev gravid eller att barnen blev sjuka, utan att hon utnyttjade sina rättigheter till max. Nej, hon MÅSTE inte dela föräldraledighet och vabb med sin man, men när hon tar ALLT sådant och sedan sitter och skryter om sin mans suuuuperviktiga jobb som han inte kan vara ledig (hennes ordval....)  ifrån ville jag bara strypa henne. Det var inte möjligt att ta in vikarier för det jobbet om det inte handlade om flera månader, så under vabb-perioderna var det JAG som fick göra hennes jobb. Det sög, men jag förstod att om inte jag gör det dör företaget.  Hade hon bara delat på vabben, varit beredd att jobba hemifrån när barnen var sjuka (det gick lika bra att jobba hemifrån som från kontoret) istället för att stänga av mobilen, och BERÄTTA vad hon planerade så vi kunde ha framförhållning så hade det varit lättare. Fortfarande tungt, men inte alls så tungt som när hon hävdade sina RÄTTIGHETER.  Ägaren sa upp henne, sket i arbetsrätten resonerade att om han gör så så kanske det går åt skogen, behåller han henne går det garanterat åt skogen. Det var för sent och företaget konkade :( Jag var arbetslös i nästan ett år. Kvinna runt 30, fast förhållande och inget barn. Jag vet att minst två av tjänsterna fick jag inte för att de var rädda att jag skulle göra som kvinnor som hon! Fy vad jag hatade henne. Nu har jag jobb, är gravid och har redan pratat med min chef om föräldraledighet och upplägg. Kommer att ta mera än min man men kommer att gå tillbaka till jobbet en månad mitt i, för att de behöver det och för att det är vettigt för alla att kunna kompromissa!   Hon fick skitdåligt betyg av min förra arbetsgivare, och fortfarande arbetslös. Hon har uppgett mig som referens istället, och jag sänker henne totalt varje gång någon ringer. Hämden är underbar :D 

Gud vad hemskt gjort.
    Anonym (Varit där) skrev 2013-06-02 17:22:11 följande:
    Av vem? 

Menar att tacka ja till att vara tjejens referens enbart för att förstöra för henne så hon fortfarande är arbetslös!
    Anonym (noll koll) skrev 2013-06-02 18:02:12 följande:
    Hon har ju bara sig själv att skylla. Har hon gjort det en gång är det troligt att hon gör samma sak återigen!!

Tycker jag inte, varför sjunka till en sådan hemsk nivå, två fel gör det inte mer rätt! Tacka då nej till att vara referens, ärligare mot både henne och dig själv!
    Anonym (noll koll) skrev 2013-06-02 18:08:49 följande:
    Lär dig läsa och hålla isär personer innan du börjar gapa.

?
    Anonym (noll koll) skrev 2013-06-02 18:08:49 följande:
    Lär dig läsa och hålla isär personer innan du börjar gapa.

ica skrev 2013-06-02 18:07:37 följande:
    Att straffa nån utan att ha ett samtal med personen ifråga är omoget. Ta ditt arbetsledaransvar istället.

?
    ica skrev 2013-06-02 18:17:57 följande:
    Självklart menar jag Ts. Det kan ju vara så att det finns fler anledningar till att hon är borta. Det kan vara problem på jobbet.

Varför citerade du mig?
    ica skrev 2013-06-02 18:27:04 följande:
    För jag höll med dig. ?

Okej måste ha missuppfattat fel då :)
    Anonym (noll koll) skrev 2013-06-02 18:44:04 följande:
    Du vände dig till mig, det var inte jag som var referens.

Det var ju du som skrev först till mig och citerade mitt inlägg och då svarade jag nu dig :)

Jag förstår att du" noll koll" inte är TS, skrev bara så då du höll med. Kanske blev lite missvisande.

Anonym (noll koll) skrev 2013-06-02 19:19:10 följande:
    Har inget med ts att göra heller, det var "varit där" du borde vänt dig till med det här:
    Anonym (usel arb.givare) skrev 2013-06-02 18:04:52 följande:
    Tycker jag inte, varför sjunka till en sådan hemsk nivå, två fel gör det inte mer rätt! Tacka då nej till att vara referens, ärligare mot både henne och dig själv!

Så klart det inte var ts heller, usch inser nu hur trött jag var igår, i te meningen, ber om ursäkt.
Svar på tråden Anställd som alltid är borta