Inlägg från: Anonym (Diskriminerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Diskriminerad)

Anställd som alltid är borta

Fy för dig och andra egenföretagare som diskriminerar småbarnsmammor. Jag kan förstå att det är "jobbigt" för dig men så är det att ha ett eget företag och du borde verkligen inte vara arbetsgivare. Hoppas facket sätter dit dig så det ryker om det.

Jag är 34 år och har ett barn, en dotter på 4 år. Jag vantrivs verkligen på mitt jobb och söker nytt jobb dagligen. Men jag har snabbt blivit varse att jag anses vara icke anställningsbar av såna som du. Jag blir diskriminerad på anställningsintervjuer och får inte jobben. Detta för att arbetsgivarna tar för givet att jag ska bli gravid när som helst. "En enbarnsmamma i barnafödande ålder och barnet är 4 år? Nej, aldrig i livet. Hon kommer att bli gravid direkt så henne kan vi inte anställa." Det arbetsgivarna inte vet och inte har med att göra är att jag inte kommer att få fler barn. Det är en för jävlig situation att vara i, att bli diskriminerad när det enda man vill är att få ett jobb man trivs med.

• Anonym (Diskriminerad)

Vilket fullkomligt löjligt bemötande av er att säga att jag själv borde starta eget företag. Väx upp! Jag vill vara anställd och har inget som helst intresse av att starta eget. Men ett jobb skulle jag gärna vilja ha. Så sluta diskriminera mig tack.

• Anonym (Diskriminerad)
    Anonym (uhm) skrev 2013-06-11 12:19:40 följande:
    Men förstår du inte att det är folk som ts anställda som förstör för dig, och inte ts själv?

Jag kan förstå att TS har en jobbig situation med sin anställda men hon har rätten på sin sida och som egenföretagare är det bara att bita i det sura. Men det gör inte TS utan vill istället diskriminera. Den anställda påverkar TS till detta men i syvende sist så är det arbetsgivaren (TS) som diskriminerar och ingen annan.

Svar på tråden Anställd som alltid är borta