Inlägg från: Anonym (. 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (. 2)

Anställd som alltid är borta

Anonym (Diskriminerad) skrev 2013-06-11 11:52:34 följande:
    Vilket fullkomligt löjligt bemötande av er att säga att jag själv borde starta eget företag. Väx upp! Jag vill vara anställd och har inget som helst intresse av att starta eget. Men ett jobb skulle jag gärna vilja ha. Så sluta diskriminera mig tack.
    Du får nog vända dig till småbarnsmammorna och få dem att förstå att de som utnyttjar systemet förstör för dig.

Ingen idé att rikta agg mot egenföretagare, de gör allt för att överleva vilket tyvärr inte småbarnsmammorna hjälper till med så ofta. :( 
  • Anonym (. 2)
    ica skrev 2013-06-09 18:03:12 följande:
    Men vi vet inte tjejens situation. Hennes karl kanske tjänar mer, hon otrivs på jobbet. Det är ofta mer bakom än man tror. Eller så är hennes barn mycket sjuk.
    Då bör hon göra något åt sin situation som inte drabbar tredje part.
  • Anonym (. 2)
    Anonym (Diskriminerad) skrev 2013-06-11 12:30:45 följande:

Jag kan förstå att TS har en jobbig situation med sin anställda men hon har rätten på sin sida och som egenföretagare är det bara att bita i det sura. Men det gör inte TS utan vill istället diskriminera. Den anställda påverkar TS till detta men i syvende sist så är det arbetsgivaren (TS) som diskriminerar och ingen annan.

Jag förstår uppriktigt inte hur egoistiska människor kan vara? 

Att en person som arbetat upp ett företag och vill ha det kvar kallas att diskriminera? 
  • Anonym (. 2)
    Örontrumpet skrev 2013-06-13 23:47:35 följande:
    Fler krokodiltårar och fler tunna ursäkter.
    Din syn, att arbetstagare ska stå med mössan i hand och vara tacksamma för att direktören finns är en syn som försvann för länge sedan men har kommit tillbaka de senaste 10 åren. 

Men du är rätt lustig att du nu pratar om de små företagen, du som nyss hade konkurrensen från Asien som ursäkt varför arbetstagare ska anpassa sig och du slippa visa den minsta ödmjukhet...

Du vrider på sanningen och framförallt brottsstycken av den på ett sätt som får dig att framstå som ett offer. det är inte det minsta synd om dig. Anpassa dig till människor eller lägg ner. Och se till att du klarar av att driva ett företag utan att ta Asien och Grekland som ursäkt för att komma undan med ett klent ledarskap. Spotta i nävarna och träna på medmänsklighet så kanske du hinner före pensionsdagen som lär vara nära förestående.
    Det finns alltså ingen sund medelväg?
    Kan inte arbetsgivaren vara glad över de anställda och kan inte de anställda vara glad över att ha jobb? 

• Anonym (. 2)
    Örontrumpet skrev 2013-06-14 00:11:30 följande:
    Om du läser det jag skriver så är det ungefär det, att arbetsgivare måste räcka ut handen och sluta se sig som offer.
    Men när arbetsgivaren blir ett offer för en anställd som handskas vårdslöst med förtroendet?

Vad tycker du då att arbetsgivaren ska göra? 
  • Anonym (. 2)
    Örontrumpet skrev 2013-06-14 00:23:49 följande:
    Fast så är det inte utan det är arbetsgivaren som gör sig själv till ett offer. Allt är enkelt egentligen människor är sjuka ibland, vissa är det mer än andra och det är något de får tugga i sig utan att börja yla om att anställda handskas vårdslöst med förtroendet. Det är en jävla trist formulering som visar på en mycket trist attityd. Företagare ska vara tacksamma över att det finns arbetstagare.
    Du förstår verkligen inte hur det fungerar i verkliga livet? Jag blir lite konfunderad faktiskt, trodde inte att det var så svårt att se en annan verklighet än ens egen. 

Det där om att tugga i sig får nog även gälla arbetstagaren förresten...det är bara att tugga i sig att man mister jobbet om man inte kan utföra det.
Svar på tråden Anställd som alltid är borta