Inlägg från: Anonym (uhm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (uhm)

Anställd som alltid är borta

Anonym (Diskriminerad) skrev 2013-06-11 11:52:34 följande:
    Vilket fullkomligt löjligt bemötande av er att säga att jag själv borde starta eget företag. Väx upp! Jag vill vara anställd och har inget som helst intresse av att starta eget. Men ett jobb skulle jag gärna vilja ha. Så sluta diskriminera mig tack.
    Men förstår du inte att det är folk som ts anställda som förstör för dig, och inte ts själv?
  • Anonym (uhm)
    Örontrumpet skrev 2013-06-14 00:34:17 följande:
    Det har vi redan tagit ett varv, vad var det du missade den gången? Du som skryter med att du är så otroligt kapabel...

Arbetsgivare är inget utan arbetstagare men arbetstagare klarar sig alltid på något sätt därför att försvinner ett företag så kommer det inte saknas arbeten. Sen är det en politisk strategi att ha en viss arbetslöshet men det antar jag (förgäves?) att du känner till de bakomliggande mekanismerna.
    Hm, hur menar du nu? Arbetsgivare är inget utan arbetstagare, absolut, men detsamma gäller ju motsatsen. Att säga "försvinner ett företag så kommer det inte saknas arbeten" är ju för att det finns _andra_ arbetsgivare i så fall. Eller hur?
Svar på tråden Anställd som alltid är borta