Inlägg från: frökenelisabeth |Visa alla inlägg
  • frökenelisabeth

Anställd som alltid är borta

Anonym (Företagare) skrev 2013-08-03 09:36:37 följande:
    Hej på er och ursäkta att jag inte har svarat i tråden. Har varit på semester och så hände en del på företaget. Situationen med den anställde som alltid var borta har löst sig. Jag upptäckte i midsommarhelgen att bokföringen inte stämde och att stora summor pengar försvunnit iväg till misstänkta fakturor. Visar sig att Tjej 2 har tagit emot fakturor från ett för mig okänt företag och godkänt stora summor för utbetalning till dem. Först bara mindre summor men allt eftersom allt större summor. Alla fakturor ska gå via mig men hon har förfalskat min attestsignatur och godkänt dem själv. Företaget visar sig vara hennes mans... Hon har fått sparken naturligtvis och när tingsrättens kvarnar malt klart blir det rättegång. Visade sig ironiskt nog att hennes frånvaro var det minsta av mina problem! Nu hoppas jag bara att företaget på något sätt kan få tillbaka pengarna hon och hennes man förskingrat.
    Herregud, hur är folk funtade egentligen? Hoppas det går fort och att du får igen dina pengar! 
Svar på tråden Anställd som alltid är borta