• Pimpinellan

4 MA, känner mig så matt!

Jag beklagar verkligen! Det är rent bedrövligt att ni inte fått hjälp innan,men nu är det ju på g så då får ni avvakta och se vad utredningen säger. För 4 MA i din ålder är absolut inte normalt,men det kan ju bero på nåt "enkelt" som går åtgärda. Det finns mediciner att få,hoppas bara du träffar på en givmild och vidsynt läkare. På ditt pluskonto är ju att du har lätt att bli gravid och de allra flesta som kan bli gravida kan också få barn! Solig 
    Ge inte upp!

• Pimpinellan

Det är ju omöjligt veta vad som är fel nu,det enda man nog kan utesluta p.g.a din låga ålder är dålig äggkvalitet. TSH ska ligga under 2,0,helst under 1,se till att du verkligen får veta det värdet! Överaktivt immunförsvar kan vara en orsak,men tyvärr tror inte alla läkare på det utan många får då åka utomlands för hjälp. Små blodproppar är också en orsak och åtgärdas lätt med blodförtunnande,kanske t.o.m räcker med Trombyl. På egen hand kan du äta d-vitamin och e-vitamin för båda kan hjälpa mot missfall.

Du är ung och får kämpa för hjälp och jag gammal och får kämpa så inom vården är det inte alltid lätt,man får bara stå på sig helt enkelt.

Svar på tråden 4 MA, känner mig så matt!