• Anonym (Tröttpåfläsket)

Måste jag gå till gym för att få en fast kropp?

Är 164 cm och väger 58 kg (är 27 år), vill ner till 55 kg och det är på väg nedåt. Jag har dock alltid haft problem med ganska "sladdrig" kropp och vill nu en gång för alla få fasta lår och armar och en mer välformad rumpa. HUR gör jag? Måste jag gå till gym eller kan jag t.ex. gå promenader/jogga och göra övningar hemma eller krävs gym-redskap?

• Svar på tråden Måste jag gå till gym för att få en fast kropp?
  • Anonym (......)

Banta är nog det ända alternativet och gå långa promenader

• Pissenisse
    Anonym (......) skrev 2013-05-31 21:37:38 följande:
    Banta hjälper ju inte..

Jag är nog nästan exakt som du ts, 163 cm och 56 kilo, men är mjuk och ser nog ut att väga mer på grund av det.. Det är nog bara gym som hjälper, det är inte min grej.. Man borde ju kunna göra övningar hemma, och lyfta petflaskor fyllda med vatten men det är ju lika jobbigt som att gå till gymmet=)
  • Anonym (Polly)

ja, du behöver gå till gym.

• Musik

Hej ts

Prova googla Convict Conditioning. Där finns övningar du kan göra hemma utan redskap.

Sen ska du inte bara träna för att få en fast kropp. Du stärker skelettet och ditt fysiska välbefinnande också. 

Pissenisse skrev 2013-05-31 21:42:16 följande:
    Banta hjälper ju inte..

Jag är nog nästan exakt som du ts, 163 cm och 56 kilo, men är mjuk och ser nog ut att väga mer på grund av det.. Det är nog bara gym som hjälper, det är inte min grej.. Man borde ju kunna göra övningar hemma, och lyfta petflaskor fyllda med vatten men det är ju lika jobbigt som att gå till gymmet=)
    Precis! Även när jag vägde 53 för några år sedan såg jag ut att väga mer för kroppen/huden var så mjuk. Jag har hantlar hemma, upp till 5 kg eller vad det är men vet inte hur mycket de få saker man har hemma hjälper...
    Musik skrev 2013-05-31 21:47:16 följande:
    Hej ts

Prova googla Convict Conditioning. Där finns övningar du kan göra hemma utan redskap.

Sen ska du inte bara träna för att få en fast kropp. Du stärker skelettet och ditt fysiska välbefinnande också. 
    Absolut, det handlar både om kropp och hälsa, tvingar mig själv att promenera för att jag vet att det är så bra för kroppen :)
    Anonym (Polly) skrev 2013-05-31 21:43:11 följande:
    ja, du behöver gå till gym.
    Ogillar verkligen gym, okej om jag fick vara på gymmet helt själv men hatar när det ska vara massa människor som ska kolla på en och tänka massa saker, avskyr det...
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Tröttpåfläsket) skrev 2013-05-31 21:49:21 följande:
    Ogillar verkligen gym, okej om jag fick vara på gymmet helt själv men hatar när det ska vara massa människor som ska kolla på en och tänka massa saker, avskyr det...
    jag går på gym 3-4 ggr i veckan.
    jag tänker väldigt sällan på vad andra gör, än mindre hur de ser ut.
  • Anonym (träna styrka!)
    Anonym (......) skrev 2013-05-31 21:37:38 följande:
    Ehmm, ursäkta.. Men vad snackar du om?

Vill du få en fast kropp så börja träna mycket styrka, eller övningar som formar kroppen. Zumba är ju ett alternativ om du inte vill köpa gymkort. Då kan man beställa hem en dvd o stå framför tv:n o det är träning som aktiverar hela kroppen, så det blir både att man formar och bränner kalorier. Finns många andra träningsvideor man kan hitta på nätet också som är bra. 

Promenader/jogga är alltid bra, men är väl mest kaloriförbränning och att träna upp kondisen. Så varva absolut med det, men jag föreslår ändå att fokusera på styrketräning. Och ett tips är också att strunta i kilona, iom att när du bygger fina muskler så kommer det succesivt bytas och "fettet" försvinner! 

Lycka till!  
  • Hallonet

Testa P90X! Träning du kör hemma. Det finns färdiga scheman att följa på nätet och där varvas styrka med hoppträning, yoga och annat. Sjukt bra träning!!

Svar på tråden Måste jag gå till gym för att få en fast kropp?