• tilde72

Astrid Lindgrens Värld Småland hur åka tåg/buss från Sthlm?

Som frågan lyder ovan hur tar vi oss med tåg alternativt buss till Vimmerby från Stockholm?
    Någon som tagit sig den rutten och kan berätta för mig hur det går lättast? 

• Svar på tråden Astrid Lindgrens Värld Småland hur åka tåg/buss från Sthlm?
  • arkeologitjejen

Det går direkttåg på sommaren. Vi har alltid bilat, men jag har hört att tåget fungerar bra.

Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • tilde72
    arkeologitjejen skrev 2013-05-31 22:36:25 följande:
    Det går direkttåg på sommaren. Vi har alltid bilat, men jag har hört att tåget fungerar bra.
    Vi tänker åka nu i början av juni och som jag ser så börjar direkttåg senare
  • tilde72

Någon som vet hur långt det är att ta sig mellan Vimmerby stn till Astrid Lindgrens Värld? Är det så nära att vi kan gå?

• iser
    tilde72 skrev 2013-05-31 23:00:26 följande:
    Någon som vet hur långt det är att ta sig mellan Vimmerby stn till Astrid Lindgrens Värld? Är det så nära att vi kan gå?
    Det tar ca 40 minuter att gå men under högsäsong brukar de ha små tåg som far emellan. Under högsäsongen brukar även vanliga tåget stanna utanför ALV. Tåg från Stockholm brukar vara byte i Lindköping. 
  • arkeologitjejen
    tilde72 skrev 2013-05-31 22:41:38 följande:
    Vi tänker åka nu i början av juni och som jag ser så börjar direkttåg senare
    På måndag, 3 juni, går det direkttåg. Gå in på SJs hemsida och titta.
    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • tilde72
    arkeologitjejen skrev 2013-06-01 13:17:44 följande:
    På måndag, 3 juni, går det direkttåg. Gå in på SJs hemsida och titta.
    Så glad jag blir. Tack för denna info arkeologitjejen

Nu bara att boka! 
  • Gladskit

Det stämmer att de lägger till ett extra stopp sommartid. Jag har en syster i Småland så vi åker ofta den sträckan med byte i Linköping.

Svar på tråden Astrid Lindgrens Värld Småland hur åka tåg/buss från Sthlm?