Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!

Dottern på 2,5 år har en liten hård kula, som en ärtas storlek, bak i nacken. Typ jäms med ryggraden, sen precis innan nacken börjar så sitter den. Den rör sig inte och den ömmar när man pillar på den, dottern säger aj! Vad kan detta vara?? Så orolig nu. Hon har, är lite förkyld med feber och snuva.. Fasiken, kan bara tänka cancer när jag tänker knölar på kroppen. Lugna mig lite, så nojig och orolig..

• Svar på tråden Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!
  • Anonym (Orolig)

Alltså jag har aldrig känt henne i nacken riktigt, han klagade lite på ont i nacken tidigare och då kände jag knölen.. Känns jättejobbigt just nu och nojar massor.

• Anonym (Orolig)

Den är inte rörlig.. Känns som den sitter på ryggraden typ. Svårt att förklara.

• Anonym (Orolig)

Känns som du skrev inte lika mkt om hon böjer huvudet bakåt men är ändå orolig. Får väl ringa vc på måndag. Varför skulle jag upptäcka den innan helg....? Suck.

• Anonym (Orolig)

Ringde 1177 och hon trodde på en svullen köttel, det lät som det tyckte hon men känner mig ändå orolig! Jg vet ju inte om den alltid har funnits och eftersom den inte rör sig så känns det lite oroligt bara. I övrigt, förutom snuva och lite feber som precis försvunnit så mår hon bra, som vanligt typ. Men kan inte rå för att oroa mig heller och speciellt när hon typ säger aj när jag petar på den. Åh, va jobbig detta vart nu..

• Anonym (Orolig)

Tack för era svar! Svårt att släppa det, säkert är det ingen fara men ändå, jag känner mig så sjukt orolig. Vi ska göra massa kul i helgen men känns som jag vill kolla upp det nuuu, usch så svårt. Varför skulle det bas helg nu .. Hua. Åh.

• Anonym (Orolig)

Så då är det "bra" att den gör ont? Så kan jag sluta tänka cancer..? "/ Klart det inte är bra att det gör ont men ni fattar vad jag menar..

• Anonym (Orolig)

Ska ringa vc på måndag! Hoppas vi får kolla upp den fort.

• Anonym (Orolig)

Ja så typiskt!!! Alltid sena kvällar och helger.. Suck.

• Anonym (Orolig)

Okej. Ja jag vill ändå kolla upp den, den sitter bak i nacken, typ känns som den sitter högst upp på ryggraden, precis i nacken innan skallen börjar. Hehe svårt att förklara exakt men ja. Där sitter en lite kula, stor som en lite ärta typ, stenhård och icke rörlig. Känns lagom läskigt..

• Anonym (Orolig)

Tror du seriöst att jag går på endast svar här ifrån? Nu var det ju Inge akut och väldigt sent igår, dottern är idag som vanligt, pigg och frisk men knölen är kvar och som den var igår.. Man känner den när hon tippar fram skallen, inte annars.. Jag rådfrågade och förstår inte varför du ens måste yttra dig?? Men åk in akut du för allt och ta upp plats och tid för dom som verkligen behöver. Jag ringer VC på måndag!!!

• Anonym (Orolig)

Känns verkligen jobbigt just nu :( det syns inget runt om liksom heller, känns bara i vissa lägen, jag vet ju inte om den alltid funnits heller, aah, blir tokig på alla nojor & tankar men jag ser bara cancer..... Känner man på ryggraden så är ju hela ryggen som knölar som sticker ut eller vad man ska säga, bara denna som utmärker sig större..

Tänkte ringa & få en tid till imorn så hoppas jag vi blir tagna på allvar.

• Anonym (Orolig)

Ringde 1177 igen och fick prata med världens bästa sköterska! Hon bokade in en tid åt oss på jourmlttagningen här i stan, 18 var vi där. En kanon läkare som tog mig på allvar fick vi träffa. Lyssnade på henne, klämde och kände, stick i fingret. Hon har virus men inte för högt så hon sa Alvedon, vätska o glass! Min finns lilla tjej, så duktig. Och knölen, ja det va C7 kotan, så den är ju ofarlig och heeelt normal men hon tyckte det va väldigt bra att vi kom in så vi slipper oron. Skönt känner jag just nu!!! Tack till er alla :)

• Anonym (Orolig)

Tack! Känns så bra och så skönt nu :) imorn kör vi glassmys och hoppas hon snart kryar på sig! Tack för ert stöd!! :) Känns så skönt att jag åkte in och inte väntade, nu slipper jag ju oron och alla jobbiga tankar!!!! Min fina tjej.

Svar på tråden Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!