Inlägg från: Anonym (lymfkörtel?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lymfkörtel?)

Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!

Lymfkörtel? Min son har en sån sen födelsen och läkarna har sagt till oss att det är en lymfkörtel. Men om det är nått som uppkommit så skulle jag kolla upp det, men tror faktiskt inte att det är någon fara.

• Anonym (lymfkörtel?)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-31 23:08:24 följande:
    Känns som du skrev inte lika mkt om hon böjer huvudet bakåt men är ändå orolig. Får väl ringa vc på måndag. Varför skulle jag upptäcka den innan helg....? Suck.
    Usch ja, vet inte riktigt vad jag ska råda. Om du känner en läkare eller sjuksköterska så kolla med dem lite. Annars skulle jag kanske ringa 1177 bara för att höra lite. Det är skitjobbigt att gå runt och undra. Men de som jobbar på 1177 är otroligt hjälpsamma när det gäller barn. Kanske kan de lista ut vad det är. Förklara att du är jätte orolig.
  • Anonym (lymfkörtel?)
    Phobias skrev 2013-05-31 23:09:35 följande:
    Så har min son på tre år med. Har kollat med läkare flera gånger och det är en lymfkörteln som ständigt är förstorad. Inget farligt, men jag har också nojjat ihjäl mig. Vi har fått ta blodprov för att utesluta otäcka alternativ. Mår inte din dotter dåligt så är det säkert ingen fara.
    Så vad det här med. Förklaringen jag fick va att hans immunnsystem är ständigt aktiv. Och han är lite överkänslig. 
  • Anonym (lymfkörtel?)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-31 23:19:52 följande:
    Ringde 1177 och hon trodde på en svullen köttel, det lät som det tyckte hon men känner mig ändå orolig! Jg vet ju inte om den alltid har funnits och eftersom den inte rör sig så känns det lite oroligt bara. I övrigt, förutom snuva och lite feber som precis försvunnit så mår hon bra, som vanligt typ. Men kan inte rå för att oroa mig heller och speciellt när hon typ säger aj när jag petar på den. Åh, va jobbig detta vart nu..
    Lymfkörtel kan ömma.Hade själv en som bara dök upp under armen och va gigantisk och ömmade. Sökte faktiskt läkare för den va så stor. Han sa det va lymfkörtel och vips någon vecka efter det va den borta. Tycker att du släpper det nu fram till måndag. Du kan ändå inte göra så mycket. Försök och göra en massa roliga saker så du slipper tänka på det.
  • Anonym (lymfkörtel?)
    Musik skrev 2013-05-31 23:26:49 följande:
    Jag har för mig att cancer inte gör ont, så det talar mot din oro
    så sa min läkare också.
  • Anonym (lymfkörtel?)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-05-31 23:30:18 följande:
    Så då är det "bra" att den gör ont? Så kan jag sluta tänka cancer..? "/ Klart det inte är bra att det gör ont men ni fattar vad jag menar..
    Ja!Så fattar jag det.
  • Anonym (lymfkörtel?)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-06-01 21:41:34 följande:
    Ringde 1177 igen och fick prata med världens bästa sköterska! Hon bokade in en tid åt oss på jourmlttagningen här i stan, 18 var vi där. En kanon läkare som tog mig på allvar fick vi träffa. Lyssnade på henne, klämde och kände, stick i fingret. Hon har virus men inte för högt så hon sa Alvedon, vätska o glass! Min finns lilla tjej, så duktig. Och knölen, ja det va C7 kotan, så den är ju ofarlig och heeelt normal men hon tyckte det va väldigt bra att vi kom in så vi slipper oron. Skönt känner jag just nu!!! Tack till er alla :)
    Bra jobbat TS!!!!
Svar på tråden Hjälp. Dottern har en knöl i nacken..!