• Anonym (Aldrig)

Aldrig känt mig upphetsad - berätta för min man?

Det är sant det som står i rubriken. Jag har aldrig känt mig sexuellt upphetsad. Någonsin. Jag har aldrig känt något rus av att bli slickad eller smekt, aldrig känt något sug av att bli penetrerad. Aldrig känt att det liksom pirrar i bäret när jag ser något erotiskt på tv. Däremot kan jag få orgasm med hjälp av vibrator, både tillsammans med min man och själv. Det går om jag slutar att andas och fantiserar om något riktigt snuskigt. Det är visserligen skönt men också väldigt energikrävande. Jag onanerade dagligen i 5 års tid, läste mycket erotiska böcker osv för att hitta lusten. Köpte massor av olika sexhjälpmedel men inget påverkade själva upphetsningen.

Jag vet inte om jag ska berätta om det här för min man. Vi har sex 2-3 gånger i veckan och det är helt ok för mig. Det gör inte ont och är inte obehagligt på något sätt, jag älskar att vara nära honom och känna hans kropp och doft och det kan visst räcka för mig. Men räcker det för honom? Eller är jag falsk mot honom nu när vi försöker skaffa barn och allt?  Det som oroar mig är jag tycker det är så skönt att slippa ha sex- just eftersom det tar så lång tid och är så energikrävande (det tar oftast en ganska lång stund för honom att komma så det blir mycket sug och penetrerande innan). Jag älskar när han är lite för trött för att ha sex och vi bara ligger i soffan och myser, och smeker min kropp och kittlar mig i nacken. Det finns inget bättre. 

Ja..hur ska jag göra? Jag vill verkligen inte att det här ska bli något problem när vi väl får barn och allt för jag älskar honom så otroligt mycket.

• Svar på tråden Aldrig känt mig upphetsad - berätta för min man?
  • lyckligmamma87

Jag kände så tills jag bytte partner han är den först som har fått mig riktigt upphetsad kåt osv.........nu kan jag längta efter tt han ska komma o ta mig.... Nu kan jag gå kåt hela dagar o känna hur det pulserar i klittan osv..... Enda skillnaden på han o dom andra är att han är en riktig man o känns som en man rätt utseende o utrustning......dom andra har varit som mesar i sängen som utanför..... Men ändå tar han ett nej o man vet ej vart man har han o spännande på så vis ändå har vi barn o förlovade o flera år ihop:)

Inte för att jag vet hur det hjälper dig men kanske hjälper lite i tankarna osv.........

O jag tycker att du ska berätta för honom.... Jag hade velat veta om min ej blev upph

• Anonym (Nej)

Jag hade inte berättat såvidare du inte tycker det är väldigt jobbigt att bära på det själv. Men ha bara i åtanke att det kan bli konsekvenser.

• lyckligmamma87

Upphetsad på mig osv.....

• Anonym (Aldrig)
    Mirali skrev 2013-06-01 12:32:58 följande:
    Känns ju spontant inte som någon bra grej att låtsas för din man. Risken är att ju längre tid det tar innan han får reda på det, desto hårdare kommer han ta det när det väl sker. Kanske möjligt att hemlighålla det för alltid, men som sagt, verkar inte som någon bra grej. 

Att du tycker det känns okej att ha sex och att du kan få orgasm tyder ju ändå på någon form av upphetsning. Kanske kan du få hjälp av en sexolog?

Hur och om du ska berätta för din man kan bara du bestämma.  
    Ja, som sagt, det är verkligen ingenting jag får illa av, mår inte dåligt eller något sånt. Däremot är det ingenting jag längtar efter, vare sig sexet eller orgasmen. Så någon form av upphetsning är det säkert, även fast jag tycker det är skönare att bara mysa och bli kittlad i nacken :)

Jag gick till 4 olika gynekologer för utredning när jag var i 20-årsåldern. Jag var jätteorolig och trodde det var något fel på mig eftersom jag inte kände "som man borde". En av gynekologerna tog mig på allvar och kunde efter massa blodprov och tester konstatera att samtliga av mina världen var lysande, både östrogen och testosteron låg där det skulle osv. Hon jag mig iaf östrogenpiller för att öka fuktigheten i slidan (gissar att hon hoppades på placebo). Jag fick remiss till en sexolog för att se om det låg något annat bakom. Sexologen försklarade för mig att vi människor helt enkelt är olika och upplever saker olika. Att det inte var något fel på mig och att jag skulle sluta jämföra mig med andra, min sexualitet var unik för just mig. Jag skulle inte haka upp mig på "hur det borde kännas" utan istället utgå från mig själv..att det inte fanns något fel eller rätt.

Nu är jag lite över 30 och kan konstatera att det inte har blivit så mycket annorlunda sen när jag var yngre, känner fortfarande inte upphetsning eller längtan efter sex. Däremot att jag stort behov av fysisk närhet. Jag hoppas att min man vill ha mig för den jag är och kan acceptera hur jag känner. Jag vill att han ska må bra och känna att han får utlopp för sin sexualitet, självklart. Han är ju inte på något sätt översexuell, utan har högst överkomliga behov.  
  • Anonym (Aldrig)
    lyckligmamma87 skrev 2013-06-01 12:48:25 följande:
    Jag kände så tills jag bytte partner han är den först som har fått mig riktigt upphetsad kåt osv.........nu kan jag längta efter tt han ska komma o ta mig.... Nu kan jag gå kåt hela dagar o känna hur det pulserar i klittan osv..... Enda skillnaden på han o dom andra är att han är en riktig man o känns som en man rätt utseende o utrustning......dom andra har varit som mesar i sängen som utanför..... Men ändå tar han ett nej o man vet ej vart man har han o spännande på så vis ändå har vi barn o förlovade o flera år ihop:)

Inte för att jag vet hur det hjälper dig men kanske hjälper lite i tankarna osv.........

O jag tycker att du ska berätta för honom.... Jag hade velat veta om min ej blev upph
    Jag har hittat en man jag verkligen kan leva med, den perfekta avelshanen ;) Det känns som högsta prio för mig, som det känns nu skulle jag aldrig byta bort honom för någonting. Jag är mest rädd för att på något sätt skada det fina vi har om jag berättar..
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Nej) skrev 2013-06-01 12:49:14 följande:
    Jag hade inte berättat såvidare du inte tycker det är väldigt jobbigt att bära på det själv. Men ha bara i åtanke att det kan bli konsekvenser.
    Egentligen inte. Både jag och min man mår väldigt bra i förhållanden som det är nu. Det som skrämmer mig lite är  att jag tycker det är skönt att ibland "slippa sex" och bara få mysa med min man. Jag tänker med familj och barn och bristande ork.. tänk om motivationen försvinner
  • Med Lem
    Anonym (Aldrig) skrev 2013-06-01 13:10:16 följande:
    Egentligen inte. Både jag och min man mår väldigt bra i förhållanden som det är nu. Det som skrämmer mig lite är  att jag tycker det är skönt att ibland "slippa sex" och bara få mysa med min man. Jag tänker med familj och barn och bristande ork.. tänk om motivationen försvinner

Jo. Det sista där, om motivationen i framtiden, är nyckeln. Berätta NU. annars kommer han kanske att bli väldigt besviken och barnen får en helvetisk uppväxt med en förfärligt irritabel pappa som känner sig inlurad i relationen.

Åså får du se till att du orkar tillräckligt. Nån gång i veckan i alla fall. I gengäld får han killa dig på ryggen i ett par timnar... se ditt utbyte som att han blir glad.

Egentligen tycker jag att du ska lämna honom och hitta nån som har samma attityd som du till det kroppsliga.

Eller medvetet dela honom med nån som bara vill ha sex men ingen relation.

Det sista är inte så ofta stabilt.
  • Med Lem
    Anonym (Aldrig) skrev 2013-06-01 13:01:46 följande:
    Jag har hittat en man jag verkligen kan leva med, den perfekta avelshanen ;)

En sån jävla otäck och objektifierande attityd till män.

Du kanske ska leva ensam och få barn genom insemination i stället.
  • Anonym (Aldrig)
    Med Lem skrev 2013-06-01 13:50:28 följande:

En sån jävla otäck och objektifierande attityd till män.

Du kanske ska leva ensam och få barn genom insemination i stället.
    Nä du. Då lever jag hellre med min man utan barn. Jag älskar honom och vill inte leva utan honom. 
  • Anonym (Aldrig)
    Med Lem skrev 2013-06-01 13:46:51 följande:

Jo. Det sista där, om motivationen i framtiden, är nyckeln. Berätta NU. annars kommer han kanske att bli väldigt besviken och barnen får en helvetisk uppväxt med en förfärligt irritabel pappa som känner sig inlurad i relationen.

Åså får du se till att du orkar tillräckligt. Nån gång i veckan i alla fall. I gengäld får han killa dig på ryggen i ett par timnar... se ditt utbyte som att han blir glad.

Egentligen tycker jag att du ska lämna honom och hitta nån som har samma attityd som du till det kroppsliga.
    Eller medvetet dela honom med nån som bara vill ha sex men ingen relation.
    Det sista är inte så ofta stabilt.
    Jag är i alla fall medveten om mina brister så förhoppningsvis kan vi hitta en lösning även fast motivationen tryter ibland. Som jag har skrivit tidigare, jag är väldigt mån om min man och vill att han ska må bra! Frågan är väl mest hur man förklarar för sin man att man fungerar annorlunda utan att blir besviken, sårad och börjar tro att problemet ligger hos honom.

Lämna min man är inte aktuellt. Vi har ett fantastiskt förhållande. Det tycker han med. Ännu har det inte uppstått några problem, det är bara mina tankar "tänk om" som spökar. Vem vet, allt kanske blir mycket bättre sen när vi fått barn och min oro varit helt obefogad. 
Svar på tråden Aldrig känt mig upphetsad - berätta för min man?