• AgnesLucia

Gran Canaria- önskar tips!

Den 5 juni åker jag med min son, 6 år, till Sunwing Arguineguín. Vi ska vara där i 2 veckor och hoppas på att träffa andra familjer där så att det kan bli mycket lek och bad. Men vi vill också göra utflykter och ta oss till fina stränder. Har ni varit där? Eller ska ni kanske till och med dit nu? 
    Funderar också lite över vädret, vad kan man förvänta sig? Ska man packa ner varmare kläder också?

Tacksam för tips!  

• Svar på tråden Gran Canaria- önskar tips!
  • Alexi

Vi var där i februari, perfekt resa på alla sätt! På temat utflykter gick vi till marknaden en dag (kanske kul för vuxna, passar inte alls med barnvagn och små barn, alldeles för trångt, men det var en trevlig promenad dit och hem), vi gick till Anfi beach och badade och åt lunch, supertrevligt, och sen bussutflykt till puerto mogan och sen båt hem därifrån.

• Syltan

Jag har varit där två gånger. I juni är det varmt och det är sommarkläder som gäller!

Jag kan rekommendera er att hyra bil och åka runt på ön på egen hand.

• madeleness

Jag skulle inte rekommendera att åka runt ön med småbarn då det är berg och vägen är VÄLDIGT KURVIG. Jg och min sambo gjorde den utflykten i somras och jag som aldrig blir åksjuk mådde väldigt dåligt där ett tag ;) Men det var väldigt häftig tur.

Jag skulle rekommendera att åka/gå till Maspalomas, "öknen". Stor fin strand och marknader och så ovan!

• AgnesLucia

Tack för alla tips! Jag hoppas att vi kan ta oss runt och se lite, öknen verkar väldigt häftigt! Jag hoppas också att vi kan åka och titta på en vulkan eftersom min son är väldigt fascinerad av vulkaner. Någon som har tips om det?

Funderar också på om det skulle vara värt att försöka få med sig en sparkcykel, är det långa strandpromenader där det går att åka, någon som vet?

Återigen, tack för tips!  

• Syltan

Nja en bit bort mot anfi beach är det strandpromenad men det är nog inte ultimat för sparkcykel.. Kan nog var lite grusigt och så.. Eller vad säger ni andra?

• Syltan

Aktiv vulkan har ni på Teneriffa, men gran canaria har ingen

• Alexi

Strandpromenaden från hotellet och längs med kusten förstördes i en storm så den är ganska dålig på sina ställen, vi fick bära barn och barnvagn på några ställen. Tror inte på sparkcykel faktiskt.

• AgnesLucia

Okej, nästan lite skönt att det inte vore toppen med en sparkcykel, då slipper vi tänka på det  

Svar på tråden Gran Canaria- önskar tips!