• Pappautanbarn

pappa UTAN barn

Mamman har äntligen lyckats efter 5 år.
    Nu är barnen vända emot mig. Jag har kämpat och kämpat genom soc, advokater och domstol. Gemensam vårdnad är klubbat men vad är det värt när mamman lyckas vända barnen emot att inte vilja komma.
    Detta är ett problem som behöver uppmärksammas. Jag är ju inte ett enskilt fall utan det finns ju tusentals fall att läsa om bara man googlar. Jämställdhet pratas det väldigt mkt om. Lika löner oavsett kön, kvinnor till chefspositioner mm men i denna fråga är det ingen som sticker ut hakan. Så fort det blir vårdnadstvist så är domstolarna snabba med att ge ensam vårdnad till mamman. Skulle en pappa få ensam vårdnad då är mamman fast i tungt missbruk eller psykiskt otillräknelig. Annars är det i princip omöjligt. Sen är mamma alltid en mamma och pappa är alltid en pappa. Den stora frågan är vad det är för mamma egentligen som baktalar pappan och vänder barnen emot sin egen pappa bara för att man blivit lämnad. Det är jättetungt och jobbigt att bli lämnad av den man älskar, men inte att man använder barnen för att skada den andre. Det är bara barnen man gör illa. 
    Detta borde tas upp ordentligt av soc tanter, domstolar och dom borde öppna ögonen för att se världen som den är.  TYVÄRR!!

• Svar på tråden pappa UTAN barn
  • Pappautanbarn

En annan aspekt i det hela är hur en skolkurator kan säga att en 5-6 åring är stor nog att välja om dom vill åka till pappa eller inte. "Du ska inte göra något mer än att ringa och fråga dom, vill dom inte så får det vara så ett tag framöver" Hur kan en kurator bara få för sig en sån sak.

• Pappautanbarn

Det är stora problem i skolan med uttåtagerande och det är ju pga saknad av mig. Jag har haft barnen en helg på 6 månader och umgängesavtal är ju klubbat av domstol men det följs ju inte. Det finns inget jag kan göra utan advokater och blir det det då är det familjerätter och skit en vända till och det är ju för 3 gången och inte ens det kommer hjälpa!

• Pappautanbarn

En fika? Jag och min fru har bjudit hit min exfru och hennes man för att diskutera problemen. Men ser man bara att man själv gör rätt och alla andra fel då är det inte lätt att föra en diskussion och komma någon vart. Det har vi försökt åtskilliga ggr. Anledningen till att det är så här är att hon har blivit lämnad av mig. Jag ville skiljas.
    Sen handlar det också om att barnen inte får trivas för mkt här så att dom "lämnar" henne.

• Pappautanbarn

Tyvärr har en man en nackdel. 90% av socialens anställda, skolans kuratorer, skolans psykologer är kvinnor. Det dom möter i sin dager är män som skapar skit. Kvinnomisshandel, missbruk och försummar barnen. Det är nog väldigt lätt för dom att bli fläckade av det. Det finns redan en sån skolkurator.

• Pappautanbarn

Jag visste skostorlek, klädstorlek. Det var mig den äldsta ropade efter på nätterna vid mardrömmar och inte kunde sova. Jag sövde på kvällarna. Jag lämnade och hämtade på dagis. Det var med mig den äldsta åkte på åkgräsklipparen. Även om vi inte gjort dessa saker skulle jag då inte haft rätt till barnen?? Jag var alltid hemma när dom sjuka för den delen, så dina jävla skitinlägg kan du dra någon annanstans med.

• Pappautanbarn

Vid en skilsmässa är det ingen diskussion var barnen ska vara. Domstol, advokaten rådde till bo hos mamman och att man får gå med på allt och var nöjd med det man får. Skitdålig advokat?ja, kanske. Familjerätten sa ju likadant, så redan där är man körd. Jag var som jag skrev i ett annat svar här hemma med barnen jämnt vid sjukdom, inskolning dagis, hämtningar och lämning. Vad har man för det idag? Man vet att mamman baktalar när det kommer saker ur munnen på en 5 åring som är lite för stort för den åldern. Tex, pappa skiter i oss, pappa bryr sig inte, jävlar pappa mm. I såna här frågor och problem är vi tillbaka i början mitten av 1900 talet.

• Pappautanbarn

Ellisbell?!Du ger dig inte med din engagemang skönhistoria. Efter samtal med mamman idag när det är min helg till helgen att ha mina barn då har dom bokat resa till en storstad i Sverige. Motarbetar på hög nivå som jag skrivit. Det var jag som engagerade mig i barnen men var har det lett mig?? Har jag barnen? Får jag ha barnen? Du får gärna skicka inlägg men gör det någonannanstans. Det är lätt att tycka och tro att samhället har rätt. Men engagemang funkar nog om man är kvinna, men om man är en man och mer engagerad än mamman under äktenskapet så är det inte ett skit värt sen. För då har det aldrig engagerats något i barnen. Lögner och fantasiliv är som det är. Tack för mig HEJ!!!

• Pappautanbarn

Kontakta advokat. Det kan man göra och få en tid 3 veckor senare. Flera resor längre fram så är det utkastad ork och den sviktar ju. Jag har ju som skrivit gjort det några ggr.
    Det går att göra en verkställighet genom domstol, men mamman har full rätt att inte lämna ut barnen då det finns något som inte är bra. Vilket hon säger och kör med och barnen säger ju likadant. Då är det svårt. Så gemensam vårdnad är inte ett skit värt.
    Skolkurator som håller mamman hand i hand och håller med i det mesta hon säger. Jag har INGEN att vända mig till. Jag trodde aldrig i dagens samhälle att jag skulle kunna känna mig och framförallt vara så här ensam. Min ork är slut i princip. Jag orkar inte!!
    Jag har skallat mitt huvud blodigt för att få till stånd en fungerande och bra relation till barnen men har blivit utmanövererad av mamman med hjälp av samhället.
    Det finns ingenting längre som är roligt. Det är väl det som kallas livet antar jag.

• Pappautanbarn

Rättssamhälle? Sicket skämt.
    Ringde Soc idag om att mina barn far illa hos mamman pga allt skitkastande på mig inför dom, problem som yttrar sig i skolan.
    Fick till svar att dom inget kan göra mer än att erbjuda samarbetssamtal. Rådde mig att ringa Tingsrätten och begära verkställighet. Så det är väl det jag får göra vilket kommer och ta några månader innan det blir förhandling och det gynnar ju inte barnen precis, då har mamman eller "Det" mer tid på sig att vända barnen ännu mer.
    Detta är en sån skandal för många pappor i samhället. Rätt har man, men ingen som vare sig bryr sig eller inte.
    För jävligt!!

• Pappautanbarn

Okunskap!! För det första. Så söker man verkställighet hos tingsrätten. För det andra så besparar jag barnen att bli hämtade med polis. Hjälper ju inte barnen. För det andra så hänvisar polis samt socialen att polisen inte blandar sig i civilmål. När vi skildes, tror du inte då att jag försökte med växelvist boende? Men när den andra parten i det här fallet mamman direkt ansöker om ensam vårdnad hur skulle det då gå till hade du trott? Jag har fått kämpa bara för att få ha kvar gemensam vårdnad. Det jag fick var just varannan helg. I början saboterades det också att det inte var hemma när jag skulle hämta. Men advokater fram och skrivelser tillbaka så hände det inte så mycket. Sen att du formulerar dig som det sista du skrev, och du menar att du kämpat för dina barn? Sån jävla mening kan du ta och köra upp någonstans. Jag har kämpat för dom så mycket det har gått, men ursäkta att jag inte vill att polis ska hämta dom. Barnen mår skitdåligt av detta och visar sig i skola som jag skrivit innan. Då är nog faktiskt inte polishämtning av barnen prio 1. Har du spotify så traska ut där och lyssna på " varför får inte Valdemar träffa sin far " Tack för mig, HEJ!!!

• Pappautanbarn

Ca 40 000 barn i Sverige idag har ingen kontakt alls med sin pappa, och jag har svårt att tro att alla dom 40 000 barnen har en olämplig pappa. Ca 150 000 barn i Sverige idag träffar sin pappa en gång i månaden eller mer sällan. Där har jag svårt att tro att alla dom 150 000 barns pappa inte vill träffa sina barn oftare. Tydligt är att mamman med hjälp av samhället utmanövrerar pappan. Tragiskt!!

• Pappautanbarn

1 av 6 pappor enligt statistik är dom som sticker, inte vill ha sina barn, leva ungkarlsliv vad fan vet jag vad dom vill göra. Men resterande 5 pappor då??
    Det är tyvärr pga av såna  så kallade mammor som du själv som det finns såna här problem i Sverige. Jag har ju själv levt med en.
    Hämta barn med polis när mamman står och gråter, påstår du att det skulle vara roligt då för barnen att åka polisbil?
    Sen kan man undra lite i vilken alternativ värld du faktiskt lever i. Tragiskt!
    Polisen blandar sig inte i civilmål vilken jag upplyst dig om tidigare. Men du lever som sagt i en annan värld och i din värld kanske barn tycker det är roligt att åka polisbil samt att polisen blandar sig i civilmål. Men om du vill veta det vi andra i denna världen vet så ring 114 14 så kommer du till polisen i det län du bor så kan dom svara på dina frågor.

Eftersom jag nu fått varannan helg på domslut med gemensam vårdnad. Menar du då att dom pappor är kriminella mm? Anledningen till att jag inte får ha barnen varannan vecka är för att mamman direkt flyttade några mil från den ort där vi bodde, och enligt Soc är det för lång pendling för barn. 
    Det är dags att vakna och lukta på saltet. Googla domar från tingsrätten som jag gjort, finns många bra sidor med statistik över kommuner och hur det gått i dom vårdnadstvisterna. Gör det och när du vaknar till verkligheten som dom flesta av oss lever i är du välkommen tillbaka hit. Inte innan.
    Men stort tack för dina bittra inlägg.   

Svar på tråden pappa UTAN barn