pappa UTAN barn
Ärligt talat så tror jag inte på din historia TS. Det är något eller mycket du inte berättar. Till att börja med, TS antyder att ni varit separerade under 5 år, och andra inlägg tyder på att du spenderade minst lika mycket tid med barnen som mamman. Varför började ni då inte omedelbart med växelvis boende? När barnen har en god relation till båda föräldrarna är detta standard. Sedan påstår du att ni har ett umgängesavtal men att mamman vägrar följa det. Om så är fallet så är du ju inte på något sätt rättslös. Händer det så vänder man sig till länsrätten och begär verkställighet. Då döms först vite ut, men senare, om problemet kvarstår så hämtas barnen till dig med polis. Om barnen själva vill åka till dig eller inte spelar ingen roll så länge de är under 12 år. Har det gått så långt kan du dessutom stämma för att få enskild vårdnad baserat på att mamman utövar umgängessabotage. Och om din historia stämmer skulle du sannolikt få det. Jag får verkligen inte ihop din historia, mamman har saboterat umgänget i 5 år, men du vill inte ringa en advokat eftersom det tar 3 veckor att få en tid? Under fem år har du inte begärt verkställighet eller fått det, iaf inte så att barnen hämtats med polis. Och du menar att du har kämpat för dina barn? Jag får verkligen inte din historia att gå ihop.