• Anonym (vacker)

vad är "vacker"?

hej.
    jag har sett ett samband nu, på de dejting sidor jag är på.
    ALLA säger att jag är "vacker"?
    varför säger de inte snygg tex?

får ständigt höra ordet "vacker", och undrar nu hur man är när man är vacker?
    vad utpräglas på en vacker person? drag etc? 

• Svar på tråden vad är "vacker"?
  • Anonym (Rebecka)

För mig innebär det rena, klassiska drag. Höga kindben, rak näsa, proportionelig och symmetrisk.

• Anonym (vacker)

jag har ju svårt att bedöma mig själv så. men verkligen alla säger det om mig?!
    jag har iofs höga kindben, o stora ögon som sitter lite längre från varann. sen markerade käk linjer.
    blev bara konfunderar på hur killar menar med att nån är "vacker"? 

• Anonym (här med)

Jag får också höra det! Har ju aldrig tyckt det om mig själv förr. Hur gammal är du TS?

• Flisan79

Håller med "rebecca".

Själv får jag i stort sett alltid höra att jag är "snygg" ist. Jag har inte klassiska drag.

• sextiotalist

En vacker person för mig har vackra drag, klassisk skönhet.

Sedan kan en person vara snygg, utan att vara vacker, charmig, söt etc.

Men just vackert, då är det en mer objektiv bedömning, för mig alltså.

• Anonym (här med)

Kan ni ge exempel på en vacker person och en snygg? Utan att blanda in personlighet. Eller beror det på hur man framställer sig själv? Kan ju bero mycket på miner och sådant kanske?

• Anonym (hm)
    Anonym (här med) skrev 2013-06-02 08:46:00 följande:
    Kan ni ge exempel på en vacker person och en snygg? Utan att blanda in personlighet. Eller beror det på hur man framställer sig själv? Kan ju bero mycket på miner och sådant kanske?
    ja alltså.. insidan gör ju utsidan tycker jag....

men de som är vackra och de som är snygga skiljer sig åt..
    men jag har lite svårt att definiera exakt vad skiljepunkterna förekommer :D

Cate Blanchett, Kate Winslet, Celine Dion, Barbra Streisand är vackra personer!

tror jag mest finner kvinnor vackra och män som snygga?! ;)))

Snygga män i min mening är Ashton Kutcher, Leo DiCaprio osv osv.. 
  • Flisan79

Vackra kvinnor: liv Tyler, gwynet paltrow, Greta Garbo, elizabeth taylor, Angelina jolie, kiera knightley, catherine zeta Jones

Snygga kvinnor: Cindy crawford, Britney spears, scarlett Johansen, Jessica Alba, sianna Miller, jennifer Lopez, Jennifer aniston

Saken är ju att många av dem är både och och att smaken skiljer sig men som Britta spjut tex. Tycker inte hon alla är vacker men absolut snygg när hon piffat till sig.

• Anonym (Sofia)

Jag håller med många som skrivit i tråden! Att vacker, då är man mer klassiskt fin, och man fortsätter vara vacker även om man åldras, för att man ha så fina drag i sig själv. Man kanske inte heller behöver så mycket smink eller styling för att uppfattas som vardagsfin. Men är man snygg, då är det kanske mer styling som gör det, till exempel fixat hår eller smink, och när man åldras bibehålls inte det snygga på samma sätt. 

Här är en bild på sångerskan Cheryl Cole när hon bestiger ett berg i Afrika. Hon är helt osminkad och nyvaken och superfin, finare än de flesta tjejer är med smink. Hon är riktigt vacker enligt mig! 
Svar på tråden vad är "vacker"?