Inlägg från: MajaVira |Visa alla inlägg
  • MajaVira

Bli längre som vuxen ???

1,52 är ju inte jättekort. Jag är 1,49 och visst är det ibland ganska opraktiskt att vara kort, men jag har aldrig mått dåligt över det. Det bästa du kan göra är att ge din dotter självförtroende och inte överföra dina känslor på henne.

Dessutom kan det vara svårt att få läkarna att gå med på någon behandling, eftersom hon brås på dig och inte har någon sjukdom som orsakar tillväxtproblem. Jag fick gå igenom en utredning i låg- eller mellanstadiet, men då jag har släktingar som också är korta ansågs det inte finnas något behov av behandling.

• MajaVira
    lovely89 skrev 2013-06-02 21:46:45 följande:
    Visst fick alltid höra av familjen och så vad fint det var att vara liten.. Men det är de utstående som är de "elaka" blir kallad dvärg, lillen, mini, bebis ja massa töntigt.. 

Vill inte att hon ska få höra sådant..  
    Men det går inte att komma undan sådant, vill de komma med kommentarer kan de lika gärna hitta på något annat - oavsett om din dotter är lång, kort, tjock, smal, rödhårig, blond eller vad som helst. "Plugghästar" blir retade för det, medan andra blir retade för att de inte orkar plugga eller inte förstår.
Svar på tråden Bli längre som vuxen ???