Inlägg från: faithfully |Visa alla inlägg
  • faithfully

Hur skulle ni gjort?

Det lät som ett underligt beteende i mina öron. Jag hade blivit lika störd som du om någon annan gav mitt barn godis sådär. Men troligen blev hon väl triggad av att du inte lyckades distrahera honom eller få honom att sluta tjata. Vissa kan väl inte låta bli att lägga sig i.

Såg en mor skälla ut sin treåring idag för att han gått iväg från henne så hon fick leta upp honom. Inte efter världens bästa metod.. Nog tänkte jag att det är hennes ansvar att hålla rätt på honom till största delen och inte hans att hålla rätt på henne, dessutom kan man ju berätta varför man inte ska gå ifrån sina föräldrar på allmän plats, inte bara bli förbannad. Men jag ansåg inte att det var skäl att ingripa precis.

Sedan finns gånger då man ska ingripa också. Läste en insändare en gång om någon som observerat hur en förälder på öppen plats hade misshandlat sitt barn. Sedan gått hem och skrivit en insändare om hur man kan göra så med ett barn inför folk? Hm..

• faithfully
    Grynet86 skrev 2013-06-02 21:43:09 följande:
    Vi vill inte ge våran son godis alls, han äter väldigt sällan godis o kakor och dricker bara mjölk eller vatten. Han visste garanterat inte ens att det var godis han hade i handen utan tyckte bara det var roligt för att klubban såg ut som en boll som han sa. Jag höjde inte rösten åt honom ens utan pratade hela tiden lugnt med honom och försökte distrahera med annat och var inte våldsam mot honom heller (skulle aldrig kunna vara hårdhänt mot mitt barn). Därför tycker jag det var så konstigt art hon la sig i alls. Ja menar hon gjorde ju bara saken värre. Jag har lärt mig att man aldrig ska ge med sig utan det man sagt gäller. Ger man barnet ert lillfinger tar dom hela handen och det blir bara värre med åren. Men detta är mitt enda barn och varje ålder är en ny utmaning så jag kan ha fel också...
    Du skulle ha sagt till honom att man aldrig ska ta emot godis åt främlingar. Oavsett så är det konstigt gjort av henne. Hade du gjort fel i hennes mening hade hon säkert sagt det. Att ge han klubban tyder ju bara på att hon har lite att göra i så fall
Svar på tråden Hur skulle ni gjort?